Advanced Virtual School 2021-2022
Σε συνέχεια της επιτυχημένης συνεργασίας του 24ου Δημοτικού με το Θεσμοθετημένο Ερευνητικό Εργαστήριο AETMALab του Τμήματος Πληροφορικής του Διεθνούς Πανεπιστημίου Ελλάδος, και της συμμετοχής του Σχολείου στο πρόγραμμα VirtualSchool, πρόγραμμα ευαισθητοποίησης και ενημέρωσης στο θέμα διαχείρισης φυσικών καταστροφών με χρήση επαυξημένης πραγματικότητας, η Σχολική μονάδα προχώρησε σε περεταίρω συνεργασία με την Επιστημονική ομάδα του AETMALab, για την επέκταση του προγράμματος σε Θέματα Πολιτικής Προστασίας.
Αναλυτικότερα, ύστερα από συνεννόηση με τον Διευθυντή του Εργαστηρίου Καθ. Αύγουστο Τσινάκο, μελετήθηκε η δυνατότητα υλοποίησης διαδραστικού Σχεδίου Εκκένωσης (κατά περίπτωση φυσικής καταστροφής), με τη χρήση τεχνολογιών Μεικτής Πραγματικότητας ( Augmented&VirtualReality) στη Β΄ και Ε΄ Τάξη του Δημοτικού σχολείου στα πλαίσια των δράσεων των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων.
Οι μαθητές κλήθηκαν να εκπαιδευτούν σε πολλαπλά σενάρια και τακτικές εκκένωσης της Σχολικής Μονάδας, αξιοποιώντας το επίσημο Σχέδιο Εκκένωσής της. H παιδαγωγική προσέγγιση του εγχειρήματος βασίστηκε στη Συμμετοχική Μάθηση & εξερεύνηση μέσω Μεικτής Πραγματικότητας στοχεύοντας στην ενίσχυση της εκπαίδευσης με επαυξημένη πραγματικότητα και τεχνολογίες εμβύθισης. Στα πλαίσια της δράσης αυτής οι μαθητές έκαναν χρήση, μεταξύ άλλων, και συσκευών Εικονικής Πραγματικότητας (VRheadsets) τις οποίες προμήθευσε το ΑΕΤΜΑLab στη Σχολική Μονάδα.
Το παραγόμενο εκπαιδευτικό αποτέλεσμα θα είναι δυνατό να εφαρμοστεί σε όλα τα Τμήματα και τις Τάξεις του 24ου Δημοτικού, συμβάλλοντας στην εκπαίδευση τόσο των μαθητών όσο και των Εκπαιδευτικών στην ψύχραιμη αντιμετώπιση και διαχείριση φυσικών/ ανθρωπογενών καταστροφών, αλλά θα είναι διαθέσιμο και στους Γονείς των μαθητών, για απομακρυσμένη και εξατομικευμένη εκπαίδευση από το σπίτι.
Σε εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στο χώρο του σχολείου, τα αποτελέσματα της δράσης, παρουσιάστηκαν από τους εκπ/κους του σχολείου και τα μέλη του Ερευνητικού Εργαστηρίου με τη συμμετοχή εκπροσώπων των μαθητών της Ε΄τάξης, σε φορείς της εκπ/σης, σε εκπροσώπους του Δήμου Καβάλας, και την Πρόεδρο του Συλλόγου Γονέων.
Το 24ο Δημοτικό Σχολείο Καβάλας, αποτελεί την Μοναδική Εκπαιδευτική μονάδα σε Ευρωπαϊκό επίπεδο, που είναι σε θέση να εκπαιδεύει τους μαθητές του κάνοντας χρήση εξειδικευμένου λογισμικού Μεικτής Πραγματικότητας αξιοποιώντας το επίσημο Σχέδιο Εκκένωσης του Σχολικού συγκροτήματος.
Ιδιαίτερες ευχαριστίες οφείλονται
- Στο Δήμο Καβάλας και τον Αντιδήμαρχο κ Μιχαηλίδη Γιώργο και
- Στον κ. Μ. Παρασκευά, Διευθυντή του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου οι οποίοι συνέβαλαν αποφασιστικά στην δικτυακή αναβάθμιση της Σχολικής Μονάδας
- Στους Γονείς όλων των μαθητών, για την έγγραφη συγκατάθεσή τους για τη συμμετοχή των μαθητών στη δράση, αλλά και την καθοριστική συμβολή τους στην επιτυχία του εγχειρήματος.
Στη δράση μετείχαν:
- Παπαδοπούλου Ε. Ελένη, Δ/ντρια 24ου Δημοτικού Σχολείου Καβάλας
- Αθιανάς Κων/νος – δάσκαλος Στ΄ τάξης (τεχνική υποστήριξη)
- Παπαδοπούλου Α. Ελένη – δασκάλα Β΄ τάξης
- Σακκά Μαριέττα – δασκάλα Β΄ τάξης
- Μοσχογιάννη Μαγδαληνή – δασκάλα Ε΄ τάξης
- Παχούμη Παγώνα – δασκάλα Ε΄ τάξης
- Καθηγητής Τσινάκος Αύγουστος, Δ/της ΑΕΤΜΑ Lab
- Επ. Καθηγητής Ιωαννης Καζανίδης, Υπεύθυνος Εκπαιδευτικών Δράσεων ΑΕΤΜΑ Lab
- Dr Γεώργιος Τερζόπουλος Καθ, Πληροφορικής Δευτεροβάθμιας Εκπ/σης Υπεύθυνος Λογισμικού ΑΕΤΜΑ Lab
- Νικόλαος Νικολάου. BSc Πληροφορικής, Ερευνητής ΑΕΤΜΑ Lab
- Οι Μαθητές/τριες Β΄ και Ε΄ Τάξης του 24ου Δημοτικού Σχολείου Καβάλας.
(ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ)