Dark Mode Light Mode

Το 4ο Γυμνάσιο Καβάλας στη Μαδέρα της Πορτογαλίας (φωτογραφίες)

Στη Μαδέρα της Πορτογαλίας και συγκεκριμένα στην πρωτεύουσα του νησιού Funchal, ταξίδεψαν τέσσερις μαθήτριες της Γ’ τάξης και δύο εκπαιδευτικοί του 4ου Γυμνασίου Καβάλας από τις 5 έως τις  10 Φεβρουαρίου στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus+ ΚΑ2 με θέμα ΤHERE IS NO PLANETB-CAN RENEWABLE ENERGIES FIGHT CLIMATE CHANGE?.

Στο  πρόγραμμα συμπράττουν μαθητές  και  εκπαιδευτικοί  από  πέντε  χώρες,   την  Πορτογαλία,  Μαδέρα,  Κροατία  και  Γερμανία.Το θέμα του προγράμματος αφορά  στην κλιματική αλλαγή, συνέπειες της οποίας βιώνουμε καθημερινά ( ακραία καιρικά φαινόμενα, υψηλές θερμοκρασίες, πλημμύρες, πυρκαγιές, αύξηση της στάθμης του νερού των θαλασσών) και στόχος  του  προγράμματος  είναι να  προωθήσει  τις αρχές και τις αξίες της εκπαίδευσης για την Αειφορία,  να  συμβάλλει στην προσπάθεια της καλλιέργειας κουλτούρας πρόληψης αλλά και προσαρμογής στην κλιματική αλλαγή και μετριασμού των συνεπειών της με όραμα ένα πιο βιώσιμο μέλλον.

Οι μαθήτριες  της  ομάδας  μας είχαν την ευκαιρία να επισκεφθούν τη σχολική μονάδα Escola Basica Secundária Gonsalves Zarco, όπου,  την  πρώτη  μέρα   είχαν  ένα  εγκάρδιο  καλωσόρισμα  από  το προσωπικό,  τον  διευθυντή και μουσική ομάδα της  σχολικής  μονάδας,   συμμετείχαν  σε  δραστηριότητες  γνωριμίας  με  τους  μαθητές  των  άλλων χωρών,  ενώ οι εκπαιδευτικοί     ξεναγήθηκαν  στους χώρους του σχολείου. Μαθητές και εκπαιδευτικοί επισκέφτηκαν μια μικρή γκαλερί (Espaco margalleria) με έργα καλλιτεχνών της Μαδέρα (μία από τις δύο που φιλοξενούνται σε σχολεία του νησιού.)

Επίσης  παρακολούθησαν  διάλεξη   ειδικού  Μηχανικού σχετικά  με  την διαχείριση της ηλεκτρικής ενέργειας στη Μαδέρα και τη συμμετοχή ανανεώσιμων πηγών στην παραγωγή της. Το απόγευμα, όλες οι ομάδες έγιναν δεκτές στο Δημαρχείο του Funchal (πρωτεύουσα της Μαδέρα),όπου έτυχαν θερμής υποδοχής με ξενάγηση στο χώρο και την παραλαβή αναμνηστικών δώρων.

Τις  επόμενες  μέρες  οι  μαθητές  επισκέφθηκαν   ένα  εργοστάσιο μπύρας και αναψυκτικών που έχει υιοθετήσει μεθόδους εξοικονόμησης ενέργειας και ανακύκλωσης και το εργοστάσιο υδροηλεκτρικής ενέργειας που λειτουργεί με νερό από τις πηγές του νησιού, ενώ το νερό αποθηκεύεται κατά τη διάρκεια της νύχτας, αντλείται και επαναχρησιμοποιείται χωρίς να υπάρχει σπατάλη ή απώλεια αυτού.

Είδαν αξιοθέατα όπως το Cabo Giraoκαι με φουσκωτά ταχύπλοα πλησίασαν ιχθυοκαλλιέργειες στο Porto de Calheta όπου είδαν από κοντά δελφίνια.  Ακόμη  ανέβηκαν στο PicoAlto, είδαν το Laurissilva Forest, ένα δάσος μεσογειακής δάφνης, ένα ιχθυοτροφείο πέστροφας και περπάτησαν σταlevadas (μονοπάτια στο δάσος με κανάλια που μεταφέρουν το νερό από τις πηγές σε διάφορες περιοχές του νησιού).

Τέλος, μετέβησαν  στη Santana, Δήμο στη βόρεια πλευρά του νησιού που έχει ανακηρυχθεί στο σύνολό του προστατευόμενη περιοχή της Unesco για το δάσος, τα παραδοσιακά σπίτια, αλλά και το σύνολο των ανθρωπίνων δραστηριοτήτων στην περιοχή, ενώ στην επιστροφή θαύμασαν το Cristo Rei, άγαλμα αντίστοιχο με αυτό του Χριστού στο Riode Janeiro.

Την τελευταία  μέρα  στο σχολείο  οι  μαθητές, αφού παρακολούθησαν εργαστήριο με ηλιακό φούρνο που το σχολείο κέρδισε σε επιστημονικό διαγωνισμό,  παρουσίασαν τις  εργασίες τους,  τα  vlog που  είχαν  ετοιμάσει,   και έμαθα νπώς το σχολείο που τους φιλοξένησε ανήκει στην κατηγορία των eco schools της Ευρώπης παρακολουθώντας παρουσίαση για το πώς ένα σχολείο μπορεί να ενταχθεί σε αυτή την κατηγορία.

Πολύτιμη και ευχάριστη εμπειρία για τις  μαθήτριές μας στάθηκε η  φιλοξενία των οικογενειών που τους δέχθηκαν . Στο αποχαιρετιστήριο πάρτι,  μαθητές  και  εκπαιδευτικοί  διασκέδασαν σε  ένα  ιδιαίτερα  φιλικό  και   ευχάριστο  περιβάλλον.

(ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ)

Προηγούμενο άρθρο

Σκοράρουν για την επιβίωση στην Ισπανία

Επόμενο άρθρο

Συνάντηση του Δημάρχου Θάσου με το Διοικητή της 2ης Περιφερειακής Διοίκησης του Λιμενικού Σώματος