Το χρονικό διάστημα από 17 Μαρτίου έως 22 Μαρτίου δύο εκπαιδευτικοί του 7ου Γυμνασίου Καβάλας παρακολούθησαν επιμορφωτικό σεμινάριο στη Λισαβόνα της Πορτογαλίας συμμετέχοντας σε Ευρωπαϊκό πρόγραμμα κατάρτισης προσωπικού.
Το σεμινάριο με τίτλο «Εισαγωγή στη Βιωσιμότητα μέσω της μάθησης που βασίζεται στο παιχνίδι και την παιχνιδοποίηση» διοργάνωσε ο εκπαιδευτικός φορέας Europass Teacher Academy.
Στόχος του προγράμματος ήταν η ενημέρωση των εκπαιδευτικών σχετικά με την έννοια της Βιωσιμότητας καθώς και του Game Base learning και του Gamification (ενσωμάτωση στοιχείων παιχνιδιού στην εκπαιδευτική διαδικασία) καθώς και η Δημιουργία ενός σχεδίου μαθήματος με βάση το παιχνίδι.
Κατά τη διάρκεια του προγράμματος οι εκπαιδευτικοί ανακάλυψαν τους 3 Πυλώνες της Αειφορίας και τους 17 Παγκόσμιους Στόχους του ΟΗΕ για τη βιώσιμη ανάπτυξη μέσα από τη χρήση πολυμεσικών εφαρμογών και παιχνιδιών.
Σχεδίασαν παιχνιδοποιημένες δραστηριότητες χρησιμοποιώντας καινοτόμα ψηφιακά εργαλεία παιχνιδιού(GameBased) όπως το goosechase, ή το το conker AI και το RecycleCity.
Επίσης περιηγήθηκαν σε εκπαιδευτικούς ιστότοπους σχεδιασμένους από την Ευρωπαϊκή Ένωση οι οποίοι παρέχουν πρόσβαση σε εκπαιδευτικά παιχνίδια με θέμα τη βιωσιμότητα, όπως το Learning Corner.
Σχεδίασαν και εφάρμοσαν βιωματικές δραστηριότητες μάθησης με βάση το παιχνίδι όπως το True Detective ή το Go Goals (παραλλαγή του παιχνιδιού «Φιδάκι» με στόχο την κατανόηση της έννοιας της βιωσιμότητας).
Βελτίωσαν τις δεξιότητες σχεδιασμού ενός μαθήματος που θα είναι προσανατολισμένο στη βιωσιμότητα με τη χρήση της Τεχνητής νοημοσύνης και μελέτησαν τις δυνατότητες αλλά και τις προκλήσεις που προσφέρουν οι ΑΙ εφαρμογές.
Εργάστηκαν σε ομάδες, έπαιξαν εκπαιδευτικά παιχνίδια και αντάλλαξαν καλές πρακτικές με άλλους συμμετέχοντες εκπαιδευτικούς από διάφορες Ευρωπαϊκές χώρες.(Γερμανία, Δανία, Βέλγιο, Κροατία, Ισπανία, Ιταλία, Μάλτα και Φινλανδία).
Αλληλεπίδρασαν με τους εκπαιδευτικούς, ενημερώθηκαν για τα εκπαιδευτικά συστήματα των χωρών τους και δόθηκε η ευκαιρία να προετοιμάσουν μελλοντικές συνεργασίες στο πλαίσιο προγραμμάτων Εrasmus ανταλλαγής κινητικότητας μαθητών.
Τέλος γνώρισαν την ιστορία, τον πολιτισμό, την κουλτούρα της Πορτογαλίας και ιδιαίτερα της πόλης της Λισαβόνας, τον γαστρονομικό της πλούτο και επισκέφτηκαν αξιόλογα μνημεία και μουσεία της πόλης.
(ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ)