Την Τρίτη 21 Νοέμβρη επισκέφθηκαν το Δασαρχείο Καβάλας εκπρόσωποι της Εγνατίας Οδού ΑΕ. Στελέχη του τμήματος Ελέγχων.
Μαζί τους φέρονται να ήταν ιδιώτες που έχουν αναλάβει την εκπόνηση μελετών. Συζήτησαν με υπηρεσιακούς παράγοντες τόσο του Δασαρχείου όσο και της Διεύθυνσης Δασών. Συζήτησαν την ανάγκη πραγματοποίησης ερευνητικών γεωτρήσεων στο περιαστικό δάσος, εκεί απ’ όπου θα περάσει ο δρόμος.
Το δεύτερο τμήμα της Περιμετρικής (από το Σανατόριο έως το Περιγιάλι). Ακόμη και οι ερευνητικές γεωτρήσεις, ακόμη κι αυτές παρουσιάζουν πρόβλημα (χρειάζεται να εκδοθούν άδειες) αφού αφορούν δασική έκταση.
Στη συνάντηση της Τρίτης δεν φαίνεται να βρέθηκε λύση κι έτσι η συζήτηση συνεχίζεται. Οι δασικές υπηρεσίες ψάχνουν να βρουν τη νόμιμη οδό για να γίνουν οι ερευνητικές γεωτρήσεις που χρειάζονται για την απαραίτητη εδαφολογική μελέτη.
Σήμερα η ολοκλήρωση της Περιμετρικής εξετάζεται στη βάση μιας παλαιάς χάραξης που ναι μεν περιλαμβάνει τούνελ αλλά και κόψιμο δέντρων. Η ιδέα του μεγάλου τούνελ, το οποίο θα έδινε λύση στο κόψιμο των δέντρων, έχει εγκαταλειφθεί λόγω μεγάλου κόστους.
Θυμίζουμε ότι με το δεύτερο του τμήμα ο δρόμος συνεχίζει από εκεί που σταματά σήμερα. Με το ίδιο πλάτος. Περνά πάνω από το Περιγιάλι και τον Άγιο Τρύφωνα, καταλήγει περίπου στα Δημοτικά Κοιμητήρια. Κανείς δεν γνωρίζει πόσες ακόμη μελέτες χρειάζονται έως ότου το έργο ωριμάσει πλήρως.
Ακόμη κι αν συμβεί κάτι τέτοιο, υπάρχει κι άλλο πρόβλημα αφού πρέπει να βρεθεί χρηματοδότηση. Χρηματοδότηση πολλών εκατομμυρίων ευρώ. Περισσότερων ίσως απ’ ότι περιλαμβάνει ένα πρόγραμμα ΕΣΠΑ.
Από την άλλη πλευρά η πόλη της Καβάλας με το οξύ κυκλοφοριακό πρόβλημα το Καλοκαίρι (και όχι μόνο το Καλοκαίρι) χρειάζεται μια ολοκληρωμένη Περιμετρική οδό. Μόνο που αυτή είναι ξεχασμένη στις μελέτες!
Οι μελέτες εκπονούνται αργά αλλά σταθερά. Κι όταν αφορούν δασικές εκτάσεις, συχνά ανακύπτουν γραφειοκρατικά προβλήματα. Σοβαρά προβλήματα. Όσοι κάνουν τις μελέτες χρειάζεται συχνά να βρίσκονται στην υπό μελέτη περιοχή. Μια αυτοψία π.χ. έγινε στο περιαστικό δάσος το Φθινόπωρο του 2020.
Μια ακόμη αρχές του τρέχοντος έτους. Όσο κι αν οι μελέτες εξελίσσονται το γεγονός ότι ο δρόμος θα γίνει σε δασική και αναδασωτέα έκταση περιπλέκει την κατάσταση. Όσο για τις πολιτικές πιέσεις ή προτεραιότητες, απλά δεν υπάρχουν.
Κι έτσι ένας δρόμος που είναι χρήσιμος στην Καβάλα, περισσότερο είναι ξεχασμένος παρά οτιδήποτε άλλο. Θυμίζουμε τέλος ότι προ 10 ετών (ίσως και παλαιότερα) είχαν βρεθεί χρήματα για την ολοκλήρωση του έργου αλλά τίποτα δεν προχώρησε λόγω των διαφωνιών για τη χάραξη που ο δρόμος θα έχει.