Το κρίσιμο διάστημα για το μέλλον του Οργανισμού Λιμένα Καβάλας φαίνεται ότι θα είναι το προσεχές Φθινόπωρο.
Όλες οι πληροφορίες αναφέρουν ότι το Φθινόπωρο θα έχει παραδοθεί στο υπουργείο η μελέτη βιωσιμότητας που εκπονεί η ιδιωτική εταιρεία για λογαριασμό του ΟΛΚ. Το περιεχόμενο της μελέτης θα οδηγήσει τους αρμόδιους δηλαδή το Υπουργείο και το ΤΑΙΠΕΔ στην τελική τους απόφαση. Ίδια αναμένεται να είναι η διαδικασία για τα υπόλοιπα περιφερειακά λιμάνια.
Μέσω της κάθε μελέτης βιωσιμότητας θα κριθεί αν συνεχιστεί η διαδικασία ιδιωτικοποίησης μέσω υπό παραχωρήσεων ή αν θα αλλάξει ο νόμος και η ιδιωτικοποίηση των λιμανιών θα γίνει διαφορετικά.
Με παραχώρηση των μετοχών των οργανισμών. Το καλό νέο για τον ΟΛΚ είναι ότι η μελέτη βιωσιμότητας που το Υπουργείο θεωρεί βασική προϋπόθεση για να ληφθούν περαιτέρω αποφάσεις, θα ετοιμαστεί πολύ έγκαιρα ώστε να παραδοθεί εκεί που πρέπει γρήγορα. Τα υπόλοιπα λιμάνια είναι ακόμη και σήμερα σε διαδικασία συμφωνίας με ιδιωτικές εταιρείες για την προαναφερθείσα μελέτη.
Αφού λοιπόν ο ΟΛΚ θα έχει πρώτος την απαραίτητη μελέτη βιωσιμότητας, πρώτα για αυτόν θα αποφασίσει σχετικά το Υπουργείο. Θεωρείται πολύ πιθανό να μην αλλάξει κάτι. Να συνεχιστεί με λίγα λόγια η διαδικασία των υπό παραχωρήσεων μιας και όπως όλοι εκτιμούν η μελέτη βιωσιμότητας θα αποδεικνύει τη βιωσιμότητα του Οργανισμού Λιμένα Καβάλας.
Την προηγούμενη εβδομάδα έγινε καθοριστικό ραντεβού στην Αθήνα ανάμεσα στον Υπουργό κ. Πλακιωτάκη και τα στελέχη του ΤΑΙΠΕΔ. Στη συνάντηση συμφωνήθηκε για κάθε λιμάνι να υπάρξει απόφαση σύμφωνα με το περιεχόμενο της μελέτης βιωσιμότητας
Την Δευτέρα ο τομεάρχης του ΣΥΡΙΖΑ για θέματα Ναυτιλίας κ. Σαντορινιός προκάλεσε τον Υπουργό να ανοίξει τα χαρτιά του για το μέλλον των 10 περιφερειακών λιμανιών (πηγή ΑΠΕ): Να γνωστοποιήσει τις προθέσεις της για τα 10 περιφερειακά λιμάνια της χώρας, αν θα υπάρξει πλήρης ιδιωτικοποίηση ή «ολοκλήρωση των μελετών αξιολόγησης που είχαν ξεκινήσει επί ΣΥΡΙΖΑ και αποτελούν μέρος της διαδικασίας παραχώρησης δραστηριοτήτων», ζητά από τη ΝΔ ο τομεάρχης Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής του ΣΥΡΙΖΑ, Νεκτάριος Σαντορινιός.
Αναφέρει ότι μετά την ανακοίνωση της συνάντησης του υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής με τον πρόεδρο και στελέχη του ΤΑΙΠΕΔ (που διαχειρίζεται τα ζητήματα των υποπαραχωρήσεων των 10 λιμανιών της χώρας ), ακολούθησε σειρά δημοσιευμάτων που κάνουν λόγο για σενάρια πώλησής τους και πως σε αυτό το «θολό τοπίο που έχει δημιουργηθεί» η κυβέρνηση οφείλει να τοποθετηθεί. Αναφέρει μεταξύ άλλων ότι η επιλογή της πλήρους ιδιωτικοποίησης «δεν είναι μόνο αντίθετη με την υφιστάμενη νομοθεσία και το εθνικό συμφέρον, αλλά αντίκειται στις ευρωπαϊκές πρακτικές και τη διεθνή πραγματικότητα». «Το θατσερικό μοντέλο της πλήρους ιδιωτικοποίησης για την Ευρώπη ανήκει στο παρελθόν και αν η ΝΔ σκέφτεται να είναι η μόνη χώρα, ανάμεσα στα 28 κράτη- μέλη, που θα το επαναφέρει οφείλει να το ξεκαθαρίσει πρώτα και κύρια στις 10 τοπικές κοινωνίες», προσθέτει.