Άνοιξη, έντομα φτεροκοπούν, ανθίζουν τα λουλούδια και τα δικά μας παιδιά γίνονται τα παιδιά των λουλουδιών αλλά με ένα διαφορετικό σκοπό και στόχο.
Να μεταφέρουν μηνύματα ειρήνης αγάπης συμφιλίωσης στην Ουκρανία. παράλληλα έχουμε στις αποσκευές μας χαρά, δώρα και σοκολατένια αυγά και καραμέλες, στα παιδιά που δοκιμάζονται στα παιδιά που χάνουν το παιχνίδι τους γιατί κάποιοι μεγάλοι αποφάσισαν να κάνουν πόλεμο και να στερήσουν τα χαμόγελα και το παιχνίδι. Η επικαιρότητα μας αγγίζει και μας κινητοποιεί.
Με αφορμή τον πόλεμο έγινε μια προσπάθεια να ευαισθητοποιήσουμε τα νήπια. Τα δικά μας παιδιά μας ταξίδευσαν με το λεωφορείο της ειρήνης ως τη μακρινή Ουκρανία, για να δηλώσουν το δικό τους σύνθημα κλειδώνουμε τον πόλεμο και παίζουμε ειρήνη και μόνο ειρήνη. Τα παιδιά ακούν και βλέπουν τα πάντα!
Η κάθε είδηση κυκλοφορεί άμεσα, γρήγορα, από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και τα μέσα μαζικής ενημέρωσης, η φράση «μια εικόνα χίλιες λέξεις», ισχύει και επιβεβαιώνεται από τις συζητήσεις των μικρών παιδιών.
Με τα μαγικά μας χεράκια μετατρέψαμε την κούτα από έναν προφυλακτήρα αυτοκινήτου σε ένα λεωφορείο, το λεωφορείο της ειρήνης. Φτιάξαμε λοιπόν τα δικά ας αντιπολεμικά συνθήματα, γεμίσαμε τις βαλίτσες μας με πασχαλινά αβγουλάκια με βόμβες από καραμέλες και σαπουνόφουσκες και το ταξίδι ξεκίνησε.
Οι μαθητές συνεργάστηκαν άψογα κατά τη διάρκεια υλοποίησης της κατασκευής. Χρησιμοποίησαν διάφορα υλικά κυρίως ανακυκλώσιμα γιατί η αγάπη και σεβασμός προς το περιβάλλον είναι ένας ακόμη στόχος από τους 17 παγκόσμιους στόχους βιώσιμης ανάπτυξης που δουλεύουμε φέτος στο νηπιαγωγείο.
Έγινε αναζήτηση στο διαδίκτυο πληροφοριών για την ειρήνη και τον πόλεμο. Δόθηκε η αφορμή μέσα από τη κατασκευή να υπάρξει ενασχόληση με μορφές τέχνης όπως μουσική, ζωγραφική, θέατρο). Η τέχνη και οι κατασκευές έδωσαν στους μαθητές το έναυσμα να εκφραστούν με διαφορετικούς τρόπους αλλά και να συνεργαστούν για το κοινό αυτό αποτέλεσμα. Παράλληλα, τα παιδιά εκφράστηκαν το καθένα με διαφορετικό τρόπο, τραγούδι, ζωγραφική.
Η σχολική τάξη αποτελεί τη μικρογραφία μεγαλύτερων ομάδων, πόλεων, κρατών. Σε αυτή τη μικρογραφία άνθρωποι διαφορετικοί αλλά ίσοι καλούνται να συνυπάρξουν ειρηνικά και να αναπτύξουν και να αναπτυχθούν μέσα σε αυτό την ομάδα. Να μοιραστούν, να δημιουργήσουν κοινωνικοποιηθούν έτσι μόνο θα γίνουν ενεργοί, υπεύθυνοι πολίτες.
Εκπαιδευτικοί που συνεργάστηκαν:
Μπίμπη Ευφροσύνη
Παπαδοπούλου Νικολέτα
Ζουλού Ειρήνη
Ορφανίδου Φωτεινή
(ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ)