Dark Mode Light Mode

Το «λοκ ντάουν» δεν καθυστερεί την υπό παραχώρηση του νέου λιμανιού

Νέο ρόλο αποκτά το ΤΑΙΠΕΔ πέρα από την υλοποίηση των αποκρατικοποιήσεων. Ενόψει των κονδυλίων που προορίζονται για τη χώρα μας από το νέο ΕΣΠΑ αλλά και από το Ταμείο Ανάκαμψης, το Ταμείο πρόκειται να λειτουργήσει υποστηρικτικά προς την ελληνική κυβέρνηση για την προετοιμασία και την προώθηση στρατηγικών έργων, συνολικής αξίας άνω των 5 δισ. ευρώ.

Όπως αναφέρεται στην 8η έκθεση αυξημένης εποπτείας της ελληνικής οικονομίας, ο Μηχανισμός Προετοιμασίας Έργων (Project Preparation Facility), που θα λειτουργεί εντός του ΤΑΙΠΕΔ, αναμένεται να προετοιμάσει μεγάλα έργα προτεραιότητας, προϋπολογισμού άνω των 20 εκατ. ευρώ το καθένα, στους τομείς της ενέργειας, του περιβάλλοντος, των μεταφορών και του ψηφιακού μετασχηματισμου.

Η ελληνική κυβέρνηση αναμένεται ότι τα έργα θα φτάσουν τα 40-45 και πως το μέσο μέγεθος του κάθε project θα ξεπεράσει τα 120 εκατ. ευρώ. Αυτό σημαίνει πως το ΤΑΙΠΕΔ θα κληθεί να υποστηρίξει έργα συνολικού ύψους 5 με 5,5 δισ. ευρώ.

Για να γίνει αυτό θα πρέπει να αλλάξει ο ιδρυτικός νόμος του ΤΑΙΠΕΔ, το οποίο αυτή τη στιγμή έχει ως μοναδικό σκοπό την υλοποίηση του προγράμματος αποκρατικοποιήσεων. Παράλληλα η νέα αυτή λειτουργία σημαίνει ότι θα αυξηθεί σημαντικά το προσωπικό του Ταμείου.

Στην έκθεση γίνεται ειδική αναφορά στην ανάγκη να διασφαλιστεί ότι ο νέος αυτός ρόλος δεν θα οδηγήσει το ΤΑΙΠΕΔ στο να μεταβάλλει την προσοχή του από τον βασικό του στόχο που είναι οι αποκρατικοποιήσεις.

Ως στρατηγικός εταίρος του ΤΑΙΠΕΔ για αυτή την λειτουργία θα επιλεγεί ένας Διεθνής Χρηματοπιστωτικός Οργανισμός, όπως η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (EIB) ή η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Ανασυγκρότησης και Ανάπτυξης (EBRD).

Η εικόνα στις αποκρατικοποιήσεις

Σε ό,τι αφορά το πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων η έκθεση διαπιστώνει πως ορισμένα έργα προχωρούν, ενώ άλλα καθυστερούν εν μέρει και λόγω της πανδημίας του κορονοϊού.

Στην πρώτη κατηγορία βρίσκεται το Ελληνικό και η παραχώρηση της μαρίνας Αλίμου, οι ενεργειακές αποκρατικοποιήσεις (ΔΕΠΑ Εμπορίας, ΔΕΠΑ Υποδομών και υπόγεια αποθήκη φυσικού αερίου Καβάλας), καθώς τα τρία λιμάνια (Αλεξανδρούπολης, Ηγουμενίτσα και Καβάλα).

Στη δεύτερη κατηγορία, των έργων που καθυστερούν, ξεχωρίζει η πώληση του 30% του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών (ΔΑΑ), η οποία λόγω της πανδημίας όπως φαίνεται μετατίθεται πιθανότατα για τα τέλη του 2021 καθώς και η πώληση των ΕΛΠΕ.

Η έκθεση διαπιστώνει πρόοδο στην παραχώρηση της Εγνατίας Οδού, για την οποία σημειώνεται ότι παρά τις καθυστερήσεις που έχουν διαχρονικά καταγραφεί, έχουν γίνει σημαντικά βήματα. Η κατάθεση των δεσμευτικών προσφορών έχει οριστεί για τις 11 Δεκεμβρίου 2020. (Πηγή Capital.gr , κείμενο του Κώστα Κετσιετζή)

Προηγούμενο άρθρο

30 Νοέμβρη συνεχίζεται η δίκη για την σκηνοθετημένη κλοπή 4 εκ ευρώ

Επόμενο άρθρο

Πρόταση έργου ενεργειακής αναβάθμισης του πρώην Τεχνικού Λυκείου