Χθες παρακολουθήσαμε μία πολύ ενδιαφέρουσα ημερίδα για τη συμβολή των ψηφιακών δεξιοτήτων στην ανάπτυξη του Τουρισμού. Την οργάνωσε ο Δήμος Θεσσαλονίκης σε συνεργασία με την Google Ελλάδας στο πλαίσιο ενός προγράμματος που υλοποιούν μαζί για την τουριστική προβολή και ανάπτυξη της Θεσσαλονίκης.
Στο περιθώριο της ημερίδας, είχαμε την ευκαιρία να συζητήσουμε με τους εισηγητές, που ήταν από την GOOGLE Ελλάδας ο Γρηγόρης Ζαριφόπουλος (Γενικός Διευθυντής) και από το Υπουργείο Διοικητικής Ανασυγκρότησης ο Χρήστος Κοκκάλας (Προϊστάμενος του Τμήματος Καινοτομίας) και ο Νίκος Μιχαλόπουλος (Προϊστάμενος της Γεν. Διεύθυνσης Δημοσίων Οργανώσεων).
Επίσης, ανταλλάξαμε ενδιαφέρουσες απόψεις με τον Δήμαρχο Θεσσαλονίκης Γιάννη Μπουτάρη και τους Αντιδημάρχους Σπύρο Πέγκα (Αντιδήμαρχο Τουριστικής Ανάπτυξης και Διεθνών Σχέσεων) και Νίκο Φωτίου (Αντιδήμαρχο Κοινωνίας των Πολιτών), ειδικά για το πώς ο Δήμος Θεσσαλονίκης εφαρμόζει στην πράξη την ατζέντα για την ψηφιακή τουριστική προβολή και τι αποτελέσματα έχει. Σύντομη συνάντηση είχα και με τον Πρέσβη των Ηνωμένων Πολιτειών στην Ελλάδα.
Πολλές από τις προτάσεις που ακούστηκαν στην ημερίδα τις έχουμε κάνει και εμείς για την τουριστική προβολή του Δήμου μας. Δυστυχώς, η διοίκηση του Δήμου Καβάλας δεν ακούει και δεν συνεργάζεται:
– Τέθηκε το θέμα της αξιοποίησης της “Διπλωματίας Πόλεων”, δηλ. της στόχευσης αγορών οι οποίες έχουν μια διαχρονική και ιστορική σχέση με τον τόπο της Θεσσαλονίκης. Το ίδιο έχουμε πει και εμείς για την Καβάλα: πρέπει να στοχεύσουμε σε χώρες με τις οποίες είχαμε ιστορικές και οικονομικές σχέσεις (Αίγυπτος, Ιταλία, Αυστρία, Σουηδία), οι οποίες δεν υπάρχουν στο Σχέδιο Τουριστικής Προβολής.
– Οι επισκέπτες πρέπει να είναι “περιηγητές” και όχι μόνο “τουρίστες”: να έρχονται για να γνωρίσουν την πόλη και την ιστορία της και να τους δημιουργηθεί η επιθυμία να βιώσουν την εμπειρία της Καβάλας ξανά, δημιουργώντας ένα δίκτυο “επαναλαμβανόμενων επισκεπτών” (repeater guests) στην πόλη μας. Αυτό θα προσελκύσει επισκέπτες καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους, επεκτείνοντας την τουριστική περίοδο.
– εδώ και 4 χρόνια εμείς “φωνάζουμε” ότι το παρόν και το μέλλον της τουριστικής προβολής είναι στα καινοτόμα ψηφιακά εργαλεία. Η ψηφιακή διαφήμιση και η ψηφιακή τουριστική προβολή είναι ΠΟΛΥ ΠΙΟ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΗ με την χρήση διαφόρων εργαλείων (π.χ. Google ads, Google analytics κτλ), καθώς μπορεί:
i) να στοχεύσει με μεγαλύτερη ακρίβεια στο κομμάτι της αγοράς των επισκεπτών που απευθυνόμαστε (niche market), μέχρι και σε επίπεδο ταχυδρομικού κώδικα.
ii) να μειώσει το κόστος διαφήμισης, καθ’ ότι αποφεύγουμε την υπέρογκη παραγωγή φυλλαδίων (τα οποία αρκετές φορές καταναλώνονται άσκοπα και χωρίς αποδοτικότητα) και την “κατάχρηση” στα ταξίδια και στις τουριστικές εκθέσεις.
iii) να δώσει αποτελέσματα τα οποία είναι μετρήσιμα και αξιολογήσιμα άμεσα.
Για μένα είναι ΔΕΣΜΕΥΣΗ και ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΑ ο Δήμος μας:
– να αναβαθμίσει τις απαρχαιωμένες ψηφιακές υποδομές του και τις ψηφιακές υπηρεσίες προς δημότες και επισκέπτες
– να δημιουργήσει συμπράξεις με ερευνητικούς φορείς, τουριστικούς φορείς και επιχειρήσεις για την αξιοποίηση καινοτόμων εργαλείων στην τουριστική προβολή και πληροφόρηση και την εκπαίδευση εργαζόμενων στον τουριστικό τομέα
– να δώσει βάρος σε μία οργανωμένη και δυναμική ψηφιακή τουριστική προβολή της Καβάλας (πάντα σε συνεργασία με τους επιχειρηματικούς και τουριστικούς φορείς του τόπου) που θα μας κοστίζει πολύ φθηνότερα και θα φέρνει πολλαπλάσιο και μετρήσιμο αποτέλεσμα
– να φτιάξει επιτέλους ένα σχέδιο τουριστικής ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ, σε συνεργασία με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, για να αποφασίσουμε ως τοπική κοινωνία τι θα κάνουμε και πού θα επενδύσουμε για να αναπτυχθούμε τουριστικά τα επόμενα χρόνια.
(Πηγή: Σελίδα facebook Τόπος της Ζωής μας)