Ο κ. Θωμάς Χατζούλης (φωτογραφία) διετέλεσε πρόεδρος της Συντεχνίας Αρτοποιών Ν. Καβάλας.
Ήταν επίσης πρόεδρος της Ομοσπονδίας Επαγγελματιών Βιοτεχνών. Εκτός από ένας καλός επιχειρηματίας του κλάδου, είναι πάντα κοντά στα συνδικαλιστικά του κλάδου. Συμμετείχε στο προεδρείο της προχθεσινής ημερίδας. Μετά το τέλος της, μας σχολίασε τα θέματα που θίχτηκαν και φυσικά τα προβλήματα των μικρομεσαίων αρτοποιών της χώρας.
Η συνέντευξη
Ερ: Μάθαμε ότι κλείσανε τέσσερεις φούρνοι το τελευταίο χρονικό διάστημα. Ήταν στην Καβάλα ή στο Νομό γενικότερα; Πόσο έπαιξε ρόλο έπαιξε για αυτό η ενεργειακή κρίση;
Απ: Υπάρχει και φούρνος που έκλεισε μέσα στην Καβάλα. Υπάρχουν και στην περιφέρεια. Στο Ν. Καβάλας. Είναι ένα φαινόμενο το οποίο παρατηρείται σε όλη την Ελλάδα το τελευταίο διάστημα. Για πολλούς και διαφόρους λόγους. Πολλές φορές ένας επαγγελματίας, όταν κλείνει το κατάστημα του, την επιχείρηση του, είναι απόφαση με μια συνισταμένη πολλών παραγόντων. Μπορεί να υπάρχουν και άλλα ζητήματα ίσως προσωπικού χαρακτήρα. Η κρίση η οποία υπάρχει κυρίως στο επάγγελμα μας με την αύξηση των πρώτων υλών και το μεγάλο πρόβλημα στην ενέργεια, σίγουρα σε οδηγεί να φτάσεις στο σημείο να αποφασίσεις να κλείνεις το κατάστημα σου.
Ερ: Στην ημερίδα που κάνατε προχθές Κυριακή, δεν είδαμε όλους τους αρτοποιούς του νομού μας. Δεν είχε τον κόσμο που θα περιμέναμε. Γιατί έγινε αυτό;
Απ: Αυτή η ημερίδα έγινε και σε άλλες πόλεις στην Ελλάδα από τα αντίστοιχα σωματεία υπό την αιγίδα των Αρτοποιών Ελλάδας. Δεν ήμασταν λίγοι εδώ στην Καβάλα. Πάντα με βάση το στατιστικό στοιχείο. Οι αρτοποιοί είμαστε και λίγο ένα επάγγελμα περίεργο. Ξέρετε ότι οι αρτοποιοί δουλεύουν το βράδυ και κοιμούνται το πρωί. Οπότε οι μέρες είναι λίγο περίεργες. Βέβαια το αντικείμενο ήταν πολύ σοβαρό και πολύ καίριο για τις επιχειρήσεις. Θα μπορούσαν να ήταν και περισσότεροι. Πάντως σε γενικές γραμμές ήταν καλή η παρουσία τους.
Ερ: Είναι σωστή η πρόταση του Μάρκου Δέμπα να γίνει μια καμπάνια για το «φούρνο της γειτονιάς» και νομίζουμε ότι θα υλοποιηθεί.
Απ: Πιστεύω και εγώ ότι θα κινηθούμε προς αυτή την κατεύθυνση, γιατί πολύς κόσμος δε γνωρίζει κάποια πράγματα για το ψωμί. Δηλαδή τη διαφορά του κατεψυγμένου άρτου με το φρέσκο που έχουμε εμείς. Επίσης πολλές φορές με τις τιμές έχει ένα θέμα. Δηλαδή στο σούπερ μάρκετ, υπάρχουν ξέρετε και ψωμιά που είναι σε φέτες ή σε μικρές συσκευασίες και επειδή μαζί με όλα τα άλλα βάζει ο πελάτης κι ένα ψωμάκι στο καλάθι του, έχει την αίσθηση ότι στο σούπερ μάρκετ το ψωμί είναι πιο φθηνό. Ενώ δεν είναι έτσι. Με βάση την αναγωγή στο κιλό, το ψωμί είναι πιο ακριβό στο σούπερ μάρκετ.
Ερ: Μας έκανε εντύπωση αυτό που είπε ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας σας, ότι 20 χρόνια οι κυβερνήσεις δεν υποστηρίζουν τους μικρομεσαίους και ειδικότερα τους φούρνους της γειτονιάς.
Απ: Εδώ υπήρξε ένα ζήτημα αμέσως μόλις προέκυψαν τα μνημόνια. Πολλές αποφάσεις για να παρθούν έπρεπε η ελληνική κυβέρνηση να πάρει το ok από την Ευρωπαϊκή Ένωση. Εκεί τα σούπερ μάρκετ γνωρίζεται και εσείς ότι έχουν τις επιρροές τους. Εμείς θέλαμε τα σούπερ μάρκετ που πουλάνε ψωμί και είναι προψημένο, κατεψυγμένο και μετά ξανά ψημένο, να πουλάνε. Αλλά να γράφει ότι είναι προψημένο, κατεψυγμένο ψωμί. Δεν το γράφουν όμως. Πάει ο καταναλωτής βλέπει το αρτοποιείο και φρέσκος άρτος κτλ. Οπότε δεν κάνει διάκριση.
Ερ: Γιατί μια Ελληνική κυβέρνηση τώρα που βγήκαμε από τα μνημόνια, δεν το διορθώνει αυτό το πράγμα;
Απ: Αυτό προσπαθούμε να κάνουμε τώρα. Ας ελπίσουμε ότι δεν θα υπάρχει πρόβλημα και δε θα πέσουν πάλι τα τηλέφωνα τα γνωστά…
Ερ: Τι λογαριασμοί ρεύματος έρχονται για τους φούρνους σας; Βελτιώθηκαν, μίκρυναν καθόλου τα νούμερα;
Απ: Οι λογαριασμοί ρεύματος κάποια στιγμή ήταν επί 3 και 3,5 επί των αρχικών. Δε λέω νούμερα γιατί ο καθένας έχει διαφορετική μεγέθη. Κάποια στιγμή πήγαν επί 2 και 2,5 επειδή δόθηκαν κάποιες επιδοτήσεις από το κράτος. Τώρα απ’ ότι ακούμε θα πέσουν και άλλο. Η Πανελλήνια Ομοσπονδία με έναν ενεργειακό σύμβουλο που προσέλαβε έχει κάνει μια έρευνα και επικοινωνία με τις εταιρίες ρεύματος. Με την Protergia έχουμε κάνει μια συμφωνία και παίρνουμε κάποιες επιπλέον επιδοτήσεις.