Dark Mode Light Mode
«Μην κοιτάτε πάνω»
Το Φεβρουάριο δεσμευτικές προσφορές για την ιδιωτικοποίηση του «Φίλιππος Β’»
Και τώρα τα δύσκολα ...

Το Φεβρουάριο δεσμευτικές προσφορές για την ιδιωτικοποίηση του «Φίλιππος Β’»

Προτεραιότητα για την κυβέρνηση και τον υπουργό Ναυτιλίας Γιάννη Πλακιωτάκη αποτελεί για το 2022 η ολοκλήρωση των διαδικασιών παραχώρησης σε ιδιώτες μεγάλων λιμανιών και μία σειρά άλλων δράσεων που αφορούν την επόμενη μέρα της ναυτιλίας.

Κυρίαρχο, όμως, είναι το ζήτημα της προσέλκυσης νέων ναυτικών, που θα εξυπηρετούν τα ελληνόκτητα πλοία. Όπως έχει αναφερθεί με 5.000 ελληνόκτητα πλοία οι Έλληνες ναυτικοί δεν ξεπερνούν τους 20.000, εκ των οποίων το 1/3 βρίσκεται στην ανεργία σε ό,τι αφορά τις ειδικότητες κατωτέρου πληρώματος.

Η ολοκλήρωση της διαδικασίας παραχώρησης σε ιδιώτες των τεσσάρων λιμένων Αλεξανδρούπολης, Ηγουμενίτσας, Ηρακλείου και Καβάλας, των δύο Ναυπηγείων Σκαραμαγκά και Ελευσίνας, καθώς επίσης και η προσέλκυση πλοίων στο ελληνικό νηολόγιο, αλλά και νέων στο ναυτικό επάγγελμα είναι οι κυβερνητικές προτεραιότητες στον τομέα της Ναυτιλίας.

Το παράδοξο όμως είναι ότι τον χειρισμό των θεμάτων των λιμένων και των Ναυπηγείων δεν το έχει το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας, αλλά στο θέμα των λιμένων, την αρμοδιότητα έχει το Ταμείο Ιδιωτικής Περιουσίας Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ) και στο θέμα των Ναυπηγείων το υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων.

Ωστόσο, οι εκκρεμότητες που υπάρχουν στα θέματα των Ναυπηγείων ενδέχεται να επιλυθούν μέσα στο προσεχές εξάμηνο, δεδομένου ότι στις 18 Ιανουαρίου θα συζητηθεί η αίτηση του Δήμου Χαϊδαρίου για τον διαγωνισμό του Ναυπηγείου Σκαραμαγκά με την οποία ζητά να ακυρωθεί η πώληση του τέταρτου προβλήτα. Στον διαγωνισμό έχει πλειοδοτήσει ο εφοπλιστής Γιώργος Προκοπίου.

Όσον αφορά το θέμα των Ναυπηγείων Ελευσίνας, παρά τις αρχικές δεσμεύσεις ότι θα κατατεθεί το σχέδιο εξυγίανσης στη Βουλή και στο Πρωτοδικείο, μέχρι το τέλος Δεκεμβρίου, αυτό δεν έγινε και δύο μεγάλοι ξένοι επενδυτές, ο ιταλικός ναυπηγικός κολοσσός, Fincantieri και η αμερικανική τράπεζα, DFC μαζί με την ΟΝΕΧ του Πάνου Ξενοκώστα, βρίσκονται σε αναμονή και περιμένουν τις τελικές αποφάσεις της κυβέρνησης και του Πολεμικού Ναυτικού, ώστε να κατατεθεί το σχέδιο εξυγίανσης.

Όσον αφορά το θέμα της ενίσχυσης του εθνικού νηολογίου με πλοία και της προσέλκυσης νέων στο ναυτικό επάγγελμα, το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας, έχει να αξιολογήσει ορισμένα αριθμητικά δεδομένα, που δεν είναι ευχάριστα και να επεξεργαστεί μέτρα.

 

Τα αρνητικά αριθμητικά δεδομένα είναι:

Πρώτον: ενώ ο ελληνόκτητος στόλος αριθμεί 4.038 ποντοπόρα πλοία, ο υπό ελληνική σημαία είναι καθηλωμένος στα 584 πλοία με βάση τα επίσημα στοιχεία της Ελληνικής Επιτροπής Ναυτιλιακής Συνεργασίας του Λονδίνου.

Δεύτερον: στα υπό ελληνική σημαία ποντοπόρα πλοία εργάζονταν 5.385 Έλληνες ναυτικοί, ενώ οι Φιλιππινέζοι ήταν 6.734, ενώ υπήρχαν άλλοι 514 Ουκρανοί, 348 Ρουμάνοι και συνολικά ναυτικοί από 53 χώρες, σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της Εθνικής Στατιστικής Αρχή και βέβαια παραμένει άγνωστος ο αριθμός των Ελλήνων ναυτικών που είναι ναυτολογημένος σε πλοία με ξένη σημαία, αλλά εκτιμάται ότι δεν είναι μεγάλος.

 

Τα λιμάνια

Τα τέσσερα λιμάνια: Αλεξανδρούπολη, Ηγουμενίτσα, Ηράκλειο, Καβάλα βρίσκονται στη διαδικασία ιδιωτικοποίησης από το Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου και προβλέπεται να κατατεθούν οι δεσμευτικές προσφορές των ενδιαφερομένων επενδυτικών σχημάτων μέσα στους προσεχείς μήνες.

Το ΤΑΙΠΕΔ θέλει να πωλήσει το 67% του μετοχικού κεφαλαίου του Οργανισμού Λιμένος Αλεξανδρούπολης και ήδη στην επόμενη φάση του διαγωνισμού συμμετέχουν, η Quintana Infrastructure & Development, η κοινοπραξία Cameron SA-Goldair Cargo AE-Bollore Africa Logistics, η κοινοπραξία International Port Investments Alexandroupolis, μαζί με τις εταιρείες Black Summit Financial Group – Euroports – EFA Group και ΓΕΚ Τέρνα, και ο Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης Α.Ε.

Όσον αφορά στο λιμάνι της Καβάλας, εκτιμάται ότι μέσα στον Φεβρουάριο θα κατατεθούν οι δεσμευτικές προσφορές για την την διαχείριση των λιμενικών δραστηριοτήτων του εμπορικού λιμένα, που φέρει την ονομασία “Φίλιππος Β΄” του Οργανισμού Λιμένος Καβάλας. Στον διαγωνισμό συμμετέχουν οι Quintana Infrastructure & Development, Ένωση Εταιρειών Imerys GREECE SA, Goldair Cargo A.E. & Βιομηχανικά Ορυκτά Ελλάδος ABEE, κοινοπραξία International Port Investments Kavala, η οποία απαρτίζεται από τις εταιρείες Black Summit Financial Group – Euroports -EFA GROUP και ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και ο Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης Α.Ε.

(Πηγή Mononews.gr)

Προηγούμενο άρθρο

«Μην κοιτάτε πάνω»

Επόμενο άρθρο

Και τώρα τα δύσκολα ...