Με Κοινή Υπουργική Απόφαση (ΚΥΑ) από το Νοέμβριο του 2014 των υπουργών Γκίκα Χαρδούβελη και Μιχάλη Χρυσοχοΐδη της κυβέρνησης Νέας Δημοκρατίας – ΠΑΣΟΚ, που δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα της Κυβερνήσεως στις 17 Νοεμβρίου 2014 και φέρει τον τίτλο «Χωροθέτηση σταθμών διοδίων και καθορισμός τελών διοδίων στην Εγνατία Οδό και στους καθέτους άξονες αυτής», έχουν καθορισθεί τόσο ο αριθμός των σταθμών διοδίων στην Εγνατία Οδό και στους κάθετους άξονες αυτής όσο και οι νέες αυξημένες τιμές που θα ισχύουν στους σταθμούς αυτούς.
Το θέμα αυτό επανέφεραν στην δημοσιότητα πριν ένα μήνα περίπου οι εργαζόμενοι στην «Εγνατία Οδό ΑΕ» με τις κινητοποιήσεις που είχαν κάνει τότε εν όψει της πώλησης του μεγάλου αυτού οδικού άξονα σε ιδιώτη κατ’ επιταγήν των μνημονίων.
Δυστυχώς η αλήθεια είναι πολύ πικρή. Σε ένα μήκος 650 χιλιομέτρων από τους Κήπους του Έβρου μέχρι την Ηγουμενίτσα που σήμερα υπάρχουν και λειτουργούν επτά (7) μετωπικοί σταθμοί διοδίων, πρόκειται σε σύντομο χρονικό διάστημα να κατασκευασθούν και να λειτουργήσουν άλλο έξι (6)! Σύνολον 13 σταθμοί. Δηλαδή σε κάθε 50 χιλιόμετρα και ένας σταθμός διοδίων. Και όχι μόνον αυτό αλλά με βάση πάντα την παραπάνω αναφερομένη ΚΥΑ η χρέωση για τα ΙΧ επιβατηγά αυτοκίνητα δεν μπορεί να είναι κάτω του 0,03 € το χιλιόμετρο (σήμερα είναι 0,025) και θα εξομοιωθεί με τις τιμές που ισχύουν στους άλλους αυτοκινητόδρομους που αγγίζει τα 0,06€ το χιλιόμετρο.
Αυτό σημαίνει ότι από δω και στο εξής θα ακριβοπληρώνοιυμε την χρήση του αυτοκινητόδρομου και για ένα ταξίδι πλέον στη Θεσσαλονίκη θα χρειάζεται να ξοδεύουμε για διόδια όσο περίπου για βενζίνη καθώς εκτός των δύο λειτουργούντων αυτή τη στιγμή σταθμών διοδίων στο τμήμα της Εγνατίας οδού Καβάλας – Θεσσαλονίκης, θα κατασκευασθεί και θα λειτουργήσει άλλος ένας στην Ασπροβάλτα ενώ και για ένα ταξίδι μας στην Ξάνθη που μέχρι τώρα το κάναμε χωρίς διόδια θα υποχρεωθούμε να πληρώνουμε πλέον στον σταθμό διοδίων που θα κατασκευαστεί πριν τον ανισόπεδο κόμβο της Χρυσούπολης και θα είναι ο δεύτερος στο νομό Καβάλας μετά από εκείνος της Μουσθένης που λειτουργεί ήδη εδώ και μερικά χρόνια.
Οι τιμές για τα άλλα είδη οχημάτων (δίκυκλα, φορτηγά, νταλίκες, λεωφορεία κ.λ.π.) καθορίζονται με βάση την τιμή των ΙΧ επιβατηγών αυτοκινήτων (κατ’ ελάχιστον 0,03 €/χλμ.) πολλαπλασιαζόμενες με συγκεκριμένους συντελεστές.
Αυτά είναι τα ωραία πράγματα που μας επιφυλάσσει το εγγύς μέλλον. Με τις υγείες μας.