Ο αρμόδιος αντιδήμαρχος Ηλίας Καλανταρίδης και ο διευθυντής της υπηρεσίας Τάσος Γιαμαλίδης μίλησαν χθες στους δημοσιογράφους για τη δουλειά που κάνει η δημοτική αστυνομία. Τη συνέντευξη τύπου παρακολούθησε και η πρόεδρος του τοπικού συμβουλίου κ. Φωτεινή Κόγια, η οποία ασχολείται επίσης με την ίδια υπηρεσία.
Από τα στοιχεία που δόθηκαν στη δημοσιότητα προκύπτει ότι η δημοτική αστυνομία μόνο από τις κλήσεις για παράνομες σταθμεύσεις δημιουργεί έσοδα στο δήμο Καβάλας της τάξης των 11.000 ευρώ το μήνα. Ειδικότερα για τους πρώτους 10 μήνες του 2018 οι κλήσεις αναφέρθηκαν ότι είναι 3.760. Αν αυτές πολλαπλασιαστούν με 30 ευρώ η κάθε μία (το ποσό είναι μέσος όρος) τότε προκύπτει το προαναφερθέν συμπέρασμα. Οι κλήσεις για παράνομο παρκάρισμα είναι 40 και 20 ευρώ. Υπάρχουν φυσικά έσοδα κι από τις άλλες αρμοδιότητες της ίδιας δημοτικής υπηρεσίας. Τα χρήματα αυτά θα αυξηθούν από την εφαρμογή της ελεγχόμενης στάθμευσης. Ωστόσο υπάρχει σοβαρό πρόβλημα προσωπικού αφού εκτός υπηρεσίας (στους δρόμους της πολης) εργάζονται κάθε μέρα 8 έως 10 (μάξιμουμ) άτομα.
Ας θυμηθούμε την ιστορία στο ξεκίνημα της. Το 2005 επί Εριφυλλίδη η νέα δημοτική υπηρεσία είχε 52 νέους υπαλλήλους συν 4 εν ενεργεία δημοτικούς υπαλλήλους. Σύνολο 56 άτομα. Η υπηρεσία διαλύθηκε με το πρώτο μνημόνιο. Επανασυστήθηκε το 2015. Ο Δήμος Καβάλας δεν είχε άλλη επιλογή (είπαν χθες οι Καλανταρίδης- Γιαμαλίδης) κι έτσι η υπηρεσία δημιουργήθηκε εκ νέου με 21 άτομα. Σήμερα εργάζονται οι 18. Δύο είναι στις Κρηνίδες ενώ τρεις απασχολούνται σε διοικητικές υπηρεσίες. Ένα άτομο ακόμη υπολογίζεται ως διοικητικό. Άρα διαθέσιμοι είναι 12. Υπολογίζονται 3 ή και 4 σε άλλες δουλειές κι έτσι για θέματα στάθμευσης περιπολούν οι υπόλοιποι. Από αυτούς δύο είναι βάρδια το απόγευμα αλλά μόνο την Τρίτη- Πέμπτη- Παρασκευή. Η δημοτική αστυνομία δεν εργάζεται Σάββατο και Κυριακή.
Καταλαβαίνουμε ότι η συγκεκριμένη υπηρεσία και απαραίτητη είναι και δεν ικανοποιεί με τις επιδόσεις της στα κυκλοφοριακά δεδομένα στο κέντρο της πόλης. Όταν έρθει η ώρα της ελεγχόμενης στάθμευσης τότε οι λίγοι υπάρχοντες δημοτικοί αστυνομικοί θα αναλάβουν κι αυτήν την ευθύνη. «Θα προσπαθήσουμε» είπε για την αρμοδιότητα της ελεγχόμενης στάθμευσης ο κ. Γιαμαλίδης.
ΠΕΠΡΑΓΜΕΝΑ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑΣ
Κατά την χρονική περίοδο 01/01/2018 έως 31/10/2018, η υπηρεσία της Δημοτικής Αστυνομίας, η οποία πλέον αποτελείται από 18 εν ενεργεία υπαλλήλους και λειτουργεί σε 2 βάρδιες (6 – 10 άτομα στην πρωινή, 2 άτομα στην απογευματινή, 2 άτομα στη Δ.Ε. Φιλίππων), στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων της και εφαρμόζοντας τους σχετικούς νόμους και τις κανονιστικές αποφάσεις του Δήμου, προέβη σε πλήθος ενεργειών, ελέγχων, αυτοψιών κτλπ οι οποίες συνοψίζονται ως εξής:
1.ΠΑΡΑΝΟΜΕΣ ΣΤΑΘΜΕΥΣΕΙΣ: Έχουν βεβαιωθεί κατόπιν ελέγχου από υπαλλήλους της Δημοτικής Αστυνομίας 3.760 παραβάσεις Κ.Ο.Κ. για παράνομη στάθμευση και έχουν αφαιρεθεί 25 πινακίδες.
2.ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ:Επιδόθηκαν1303 έγγραφα, τα οποία εκδόθησαν από διάφορες υπηρεσίες του Δήμου ή άλλων Δήμων, υπηρεσιών και φορέων της χώρας.
3.ΣΦΡΑΓΙΣΕΙΣ: 69 υποθέσεις περί εκτέλεσης σφραγίσεων-αποσφραγίσεων ή προσωρινής αφαίρεσης άδειας.
4.ΑΥΤΟΨΙΕΣ: 124 αυτοψίες έχουν γίνει για γνωμοδότηση για χορήγηση άδειας κοινοχρήστου χώρου για τραπεζοκαθίσματα ή εμπορεύματα, για τοποθέτηση σκαλωσιάς και για τοποθέτηση κάδου (container)
5.ΚΑΘΑΡΙΟΤΗΤΑ-ΕΣΤΙΕΣ ΜΟΛΥΝΣΗΣ: Πραγματοποιήθηκαν 46 αυτοψίες που αφορούν σε οικόπεδα-οικίες για θέματα καθαριότητας, χόρτων και οτιδήποτε δύναται να αποτελέσει εστία μόλυνσης ή πυρκαγιάς.
6.ΖΩΑ ΣΥΝΤΡΟΦΙΑΣ: Η υπηρεσίαέχει ασχοληθεί με 28 υποθέσεις που αφορούν σε ζώα συντροφιάς.
7.ΜΙΚΡΟΠΩΛΗΤΕΣ: Έγιναν 15 έλεγχοι για υπαίθριο εμπόριο και η Υπηρεσία προέβη στην επιβολή προστίμου και στην κατάσχεση των προϊόντων στους7 από αυτούς, λόγω έλλειψης των απαιτούμενων εγγράφων.
8.ΕΛΕΓΧΟΙ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΩΝ ΓΙΑ ΚΑΤΑΛΗΨΗ ΚΟΙΝΟΧΡΗΣΤΟΥ ΧΩΡΟΥ: Πραγματοποιήθηκαν 182 έλεγχοι σε καταστήματα ως προς την κατάληψη κοινόχρηστου χώρου, είτε κατόπιν καταγγελίας είτε αυτεπάγγελτα. Σε 66 από αυτούς διαπιστώθηκαν παραβάσεις και έγιναν οι προβλεπόμενες από το Νόμο ενέργειες.
9.ΕΓΚΑΤΕΛΕΙΜΜΕΝΑ ΟΧΗΜΑΤΑ
Πραγματοποιήθηκαν 253 αυτοψίες είτε κατόπιν καταγγελίας είτε αυτεπάγγελτα. Σε 159 περιπτώσεις οι ιδιοκτήτες απομάκρυναν τα οχήματα κατόπιν ενημέρωσης, 31 οχήματα απομακρύνθηκαν με γερανό και 63 περιπτώσεις εκκρεμούν εν αναμονή ολοκλήρωσης της χρονικής περιόδου που ορίζει ο νόμος προκειμένου η υπηρεσία να προχωρήσει σε απομάκρυνσή τους.
Τέλος, πρέπει να επισημανθεί ότι την ίδια χρονική περίοδο εντάθηκαν οι έλεγχοι σε περιοχές στις οποίες είχαν διαπιστωθεί ιδιαίτερα προβλήματα σχετικά με παράνομη στάθμευση (Οδός Βενιζέλου) ή παράνομη κίνηση οχημάτων (πεζόδρομοι) καθώς επίσης και ότι η υπηρεσία συνδράμει στα πλαίσια των αρμοδιοτήτων της σε όποιες άλλες περιπτώσεις απαιτηθεί (εκδηλώσεις, αγώνες, έκτακτα μέτρα κτλπ).