Δόθηκε πρόσφατα στη δημοσιότητα η αρχική απόφαση (πρόσκληση προς της ναυτιλιακές εταιρίες) του Υπουργείου Ναυτιλίας για τα επιδοτούμενα δρομολόγια της επόμενης περιόδου.
Από την 1η Νοέμβρη του 2021 έως και το τέλος Οκτώβρη του 2022.
Στις προτάσεις του το Υπουργείο περιλαμβάνει- στις επιδοτούμενες γραμμές- και αυτήν του Πρίνου- Καβάλα (και το αντίστροφο). Στα προτεινόμενα επιδοτούμενα δρομολόγια προς τα νησιά του Β. Αιγαίου υπάρχει η δυνατότητα εκτέλεσης τους και από Καβάλα και από Θεσσαλονίκη.
Σε αυτές τις περιπτώσεις κι ανεξάρτητα από το τι ζητά το Υπουργείο, σημασία έχει το ενδιαφέρον των εταιριών.
Οι εταιρίες για τον προσεχή Χειμώνα φαίνεται να συνεχίζουν να προτιμούν το λιμάνι της Καβάλας και όχι της Θεσσαλονίκης. Κι ενώ τους δίδεται η δυνατότητα να έχουν αφετηρία των δρομολογίων τη Θεσσαλονίκη φαίνεται ότι (στην χειρότερη για την Καβάλα περίπτωση) θα συνεχιστεί αυτό που ισχύει σήμερα.
Ένα από Θεσσαλονίκη (ίσως και κανένα) και τα υπόλοιπα από την Καβάλα. Όπως κάθε χρόνο το Υπουργείο θέτει υπόψη των εταιριών διάφορες προτάσεις επιδοτούμενων δρομολογίων.
Τελικά θα γίνουν πράξη δρομολόγια για τα οποία οι εταιρίες θα ενδιαφερθούν. Οι προτάσεις του Υπουργείου περιλαμβάνουν τις εξής επιδοτούμενες γραμμές, επί των οποίων θα πρέπει να υπάρχει ενδιαφέρον εταιριών:
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗ -ΣΑΜΟΘΡΑΚΗ -ΛΗΜΝΟΣ και επιστροφή ως ακολούθως: Τρία (03) δρομολόγια την εβδομάδα κατά τη θερινή περίοδο.
ΣΑΜΟΘΡΑΚΗ -ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗ και επιστροφή ως ακολούθως: Επτά (07) δρομολόγια την εβδομάδα κατά τη θερινή περίοδο.
ΣΑΜΟΘΡΑΚΗ -ΚΑΒΑΛΑ και επιστροφή ως ακολούθως: Τρία (03) δρομολόγια την εβδομάδα καθ’ όλη τη διάρκεια της δρομολογιακής περιόδου με δυνατότητα προσέγγισης σε επιπλέον λιμένες.
ΚΑΒΑΛΑ -ΠΡΙΝΟΣ ΘΑΣΟΥ και επιστροφή ως ακολούθως: Τρία (03) καθημερινά δρομολόγια καθ’ όλη τη διάρκεια της δρομολογιακής περιόδου και δύο (02) επιπλέον κατά τη θερινή περίοδο (από 08/06 έως 06/09).
ΚΑΒΑΛΑ Ή ΘΕΣΑΛΛΟΝΙΚΗ-ΛΗΜΝΟ-ΜΥΤΙΛΗΝΗ-ΧΙΟ-ΚΑΡΛΟΒΑΣΙ-ΑΓ.ΚΗΡΥΚΟ-ΠΑΤΜΟ-ΛΕΡΟ Ένα (01) δρομολόγιο την εβδομάδα καθ’ όλη τη διάρκεια της δρομολογιακής περιόδου.
ΚΑΒΑΛΑ Ή ΘΕΣΑΛΛΟΝΙΚΗ-ΛΗΜΝΟΣ-ΜΥΤΙΛΗΝΗ-ΧΙΟΣ-ΒΑΘΥ Ένα (01) δρομολόγιο την εβδομάδα καθ’ όλη την διάρκεια της δρομολογιακής περιόδου.
ΚΑΒΑΛΑ-ΜΥΤΙΛΗΝΗ -ΛΗΜΝΟΣ -ΑΓΙΟΣ ΕΥΣΤΡΑΤΙΟΣ και επιστροφή ως ακολούθως: Τρία (03) δρομολόγια την εβδομάδα καθ’ όλητη διάρκεια της δρομολογιακής περιόδου σε συνέχεια δρομολογίων από/προς λιμένα Πειραιά ή Λαύριο.
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ Η ́ ΚΑΒΑΛΑ -Η ́ ΑΛΕΞ/ΠΟΛΗ -ΛΗΜΝΟΣ -ΜΥΤΙΛΗΝΗ -ΧΙΟΣ -ΣΑΜΟΣ –ΛΕΡΟΣ-ΚΑΛΥΜΝΟΣ -ΚΩΣ -ΣΥΜΗ -ΡΟΔΟΣ και επιστροφή ως ακολούθως: Δύο (02) δρομολόγια την εβδομάδα καθ’ όλη τη διάρκεια της δρομολογιακής περιόδου. Για την εκτέλεση του ως άνω δρομολογίου καθ’ όλη της διάρκεια της δρομολογιακής περιόδου υφίσταται η υποχρέωση επέκτασης του από/προς τον λιμένα Πειραιά ή Λαύριο.
*Η προθεσμία προκειμένου οι εταιρίες να δηλώσουν το ενδιαφέρον τους για τις επιδοτούμενες γραμμές λήγει στις 14 Μάη.