Dark Mode Light Mode

Βασίλης Λεμονίδης για τα δημοτικά τέλη: Ήταν μια δύσκολη απόφαση!

Προερχόμενος από την αγορά και τον Εμπορικό Σύλλογο, ο Βασίλης Λεμονίδης το σκέφθηκε περισσότερες από μία φορές.

Είναι σίγουρο ότι προβληματίστηκε περισσότερο απ’ ότι πολλοί συνάδελφοι του. Τελικά ψήφισε την αύξηση των ανταποδοτικών τελών. Αυτό ρωτήθηκε από την Πρωινή και όχι μόνο. Είναι νέος αντιδήμαρχος με αρμοδιότητα τις υπηρεσίες, φαίνεται ότι έχει προσαρμοστεί ήδη και σε μεγάλο βαθμό.

Η συνέντευξη

Ερ: Ήρθε σε δύσκολη θέση ο Βασίλης Λεμονίδης σε σχέση με τον εμπορικό κόσμο, ψηφίζοντας την περασμένη Δευτέρα τα αυξημένα ανταποδοτικά τέλη;

Απ: Πραγματικά ήταν μια πολύ δύσκολη απόφαση. Μετά από ώριμη σκέψη και την ενημέρωση μέσω των αρμοδίων Αντιδημάρχων Καθαριότητας και Οικονομικών, εμπεριστατωμένη και αναλυτικότατη ενημέρωση από αυτούς, κατάλαβα ότι αυτήν τη στιγμή η αναγκαιότητα όσον αφορά την αύξηση των ανταποδοτικών τελών είναι μεγαλύτερη απ’ οτιδήποτε άλλο. Το 2019 με τη μείωση που έγινε τότε σε ποσοστό 45% στα ανταποδοτικά, είδαμε τι πρόβλημα δημιουργήθηκε. Πρόβλημα που φάνηκε τα τελευταία χρόνια με την καθαριότητα αλλά και στα υπόλοιπα ζητήματα της καθημερινότητας. Οπότε η κατάσταση αντιμετωπίστηκε με χρήματα από τα τακτικά έσοδα. Αυτό δεν προβλέπονταν. Έγινε αναγκαστικά και έτσι υπήρξαν πολλά προβλήματα στην καθημερινότητα των δημοτών. Στις ασφαλτοστρώσεις, στην καθαριότητα κτλ. Πράγματα τα οποία τα ακούγαμε τα δυο τελευταία χρόνια, ήρθε τώρα η στιγμή να μπορέσουμε με τα ανταποδοτικά τέλη να έχουμε θετικά αποτελέσματα. Η κριτική πρέπει να γίνει αργότερα. Όταν και αν μετά από κάποιο χρονικό διάστημα δε δουν οι πολίτες όλα αυτά που τους έχουμε υποσχεθεί, σε ότι έχει να κάνει με τη καθημερινότητα τους. Υπάρχουν πολλά παράπονα σε καθημερινή βάση. Τώρα -λέμε εμείς- καφέ κάδοι παντού. Μπλε κάδοι περισσότεροι απ’ όσους υπάρχουν, λαμπτήρες LED, κομποστοποίηση κλπ. Πολλαπλά οφέλη ανταποδοτικά για τους δημότες και για την αγορά.

Ερ: Μας λέτε ότι δε γινόταν αλλιώς. Ότι αυτή η αύξηση έπρεπε να γίνει και είναι για το καλό των δημοτών.

Απ: Έτσι ακριβώς. Μην έχετε την εντύπωση ότι δεν ήταν μια δύσκολη απόφαση. Έχουμε εκλεγεί όχι μόνο να παίρνουμε εύκολες αποφάσεις. Τα δυο πρώτα δημοτικά συμβούλια έγιναν με την απόλυτη συναίνεση των παρατάξεων. Σίγουρα θα έρθουν και οι δύσκολες στιγμές.

Ερ: Μπορείτε να κοιτάτε στα μάτια τους συναδέλφους σας για το γεγονός ότι αυτοί π.χ. ζήτησαν άσπρο και εσείς ψηφίσατε μαύρο;

Απ: Οι συνάδελφοι, αν εννοείται τον Εμπορικό Σύλλογο, είναι ένα συνδικαλιστικό όργανο στο οποίο ήμουν και εγώ 9 χρόνια πρόεδρος. Διεκδικούσαμε για τα μέλη μας. Αυτός είναι ο ρόλος μας και πολύ σωστά το πράτταμε. Από εκεί και μετά στη δημοτική αρχή στην οποία ανήκω και την αντιδημαρχία την οποία έχω αναλάβει, εφόσον έγιναν οι δημοτικές ομάδες και δόθηκαν οι εξηγήσεις από τους αρμόδιους αντιδημάρχους, εννοείται ότι έχω πεισθεί. Για αυτό και ψήφισα το συγκεκριμένο θέμα. Στο πρώτο έτος και στο δεύτερο έτος θα γίνουν πάρα πολλά πράγματα και έτσι αυτά τα χρήματα που θα δώσει ο Καβαλιώτης δημότης, θα επιστρέψουν πολλαπλάσια σε οφέλη στη καθημερινότητα του.

Ερ: Μας λέει η διοίκηση Μουριάδη ότι μπορεί να το ξαναδεί το θέμα τέτοια εποχή του χρόνου, δεν είναι μια αύξηση για πάντα.

Απ: Τώρα υπήρχε η αναγκαιότητα. Άρα λοιπόν πήραμε μια δύσκολη απόφαση και ψηφίσαμε. Ήταν η ανάγκη στην καθημερινή καθαριότητα. Υπάρχει τεράστιο θέμα το καλοκαίρι, όπου με τους τουρίστες πολλαπλασιάζεται ο κόσμος και στο Παληό αλλά και στην Καρβάλη. Εκεί πηγαίνει μόνο μια φορά την εβδομάδα απορριμματοφόρο. Δεν πρέπει να υπάρχει απορριμματοφόρο σε καθημερινή βάση το Καλοκαίρι σε αυτές τις περιοχές; Μιλάμε από τον Μάρτιο μέχρι τον Σεπτέμβριο. Ξοδεύτηκαν 2.700.000 ευρώ από τα τακτικά έσοδα, τα οποία θα μπορούσανε να πάνε σ’ ασφαλτοστρώσεις και σε διάφορα άλλα θέματα, τα οποία θα είχανε λύσει πολλά προβλήματα καθημερινότητας των δημοτών.

Ερ: Το πρόβλημα μας είναι το προσωπικό. Δεν είναι οι καφέ ή οι μπλε κάδοι, τα μηχανήματα, ο εξοπλισμός.

Απ: Επίσης και εκεί υπάρχει μέριμνα, κατά την οποία θα υπάρξει προσωπικό που θα μπορέσει να λύσει τα προβλήματα και τις παθογένειες που υπάρχουν αλλά και να καλυφτούν όλα τα κενά.

Ερ: Είστε 20 μέρες Αντιδήμαρχος, συναντήσατε εκεί που κινείστε την γραφειοκρατία και την έλλειψη προσωπικού ή όχι ακόμα;

Απ: Έχω μάθει να είμαι ειλικρινής και θέλω να πω ότι «έξω από το χορό πολλά τραγούδια λένε». Όταν μπαίνεις μέσα, τότε αντιλαμβάνεσαι είτε το μέγεθος του καλού, είτε του κακού. Γνώρισα και έχω έρθει σε επαφή με όλους τους διοικητικούς υπαλλήλους. Με τους προϊστάμενους και τους διευθυντές. Κάνουν αρκετά καλό έργο, συνεργάζονται μεταξύ τους που είναι πολύ σημαντικό. Προσπαθούν στο μέτρο του δυνατού να προσφέρουνε για το Δήμο. Να υπάρχει η γραφειοκρατία αλλά σε πολύ μικρό βαθμό. Εγώ σαν Αντιδήμαρχος θα είμαι δίπλα τους σε οποιοδήποτε πρόβλημα έχουν έτσι ώστε να καλύψουμε τα κενά και να μην δημιουργούνται προβλήματα.

Ερ: Ο προσωπικός στόχος του Βασίλη Λεμονίδη ως αντιδήμαρχος ποιος είναι για το πρώτο χρόνο;

Απ: Έχουμε ήδη τελειώσει κατά 99% την ενσωμάτωση των ατόμων που ήταν στα νομικά πρόσωπα, τα οποία καταργούνται βάσει νόμου. Μέσα σε 20 ημέρες έχουμε καταφέρει την ενσωμάτωση. Με αυτό τον τρόπο καλύψαμε κενά σε κάποιες θέσεις στις οποίες υπήρχανε θέματα. Υπάρχει ένα νομικό πρόσωπο, όπως ήταν η Δημωφέλεια, το οποίο απασχολούσε αρκετά μεγάλο προσωπικό, που μάλιστα έχει τεχνογνωσία. Τελειώσαμε και με αυτά τα άτομα τα οποία θα τοποθετηθούνε στις αρμόδιες υπηρεσίες και στα σημεία στα οποία χρειάζεται ο Δήμος ενίσχυση. Ανάλογα με τις δυνατότητες τους, να πάνε στο κατάλληλο πόστο, βλέποντας και την οργανωτική δομή του Δήμου. Αυτός είναι ο πρώτος στόχος.

Ερ: Δημαρχείο θα είναι η παλιά Καπναποθήκη ΕΟΚ, εκεί θα μαζευτούν τελικά όλοι οι εργαζόμενοι και όλες οι υπηρεσίες;

Απ: Λόγω της συντήρησης και της ανακαίνισης που θα γίνει εσωτερικά του κτιρίου του τωρινού Δημαρχείου, του λευκού κτιρίου, αναγκαστικά θα γίνει αυτό. Είναι μια απόφαση της προηγούμενης διοίκησης. Θα γίνει μέσα στο τρέχον έτος ή ως τις αρχές του άλλου. Θα μεταφερθούν όλες οι διοικητικές υπηρεσίες αλλά και οι υπόλοιποι.

Ερ: Έχετε ενημερωθεί πότε θα φύγει η Πολεοδομία από το Διοικητήριο για να πάει σε αυτό το κτίριο (π. ΕΟΚ);

Απ: Δεν έχει αποφασιστεί ακόμη. Υπάρχουν αρκετά κενά γραφεία, αυτά τα κοιτάζουμε τώρα. Εγώ δεν έχω ακόμη δικό μου γραφείο. Υπάρχουν χώροι για τα τέσσερα γραφεία που χρειάζεται η Πολεοδομία, οπότε αυτή θα μεταφερθεί στο κτίριο του Δήμου (π. ΕΟΚ).

Προηγούμενο άρθρο

Στάλθηκε η επιστολή των αγροτών της ΑΜΘ, αναμένεται η απάντηση του Υπουργού

Επόμενο άρθρο

Μυστικό μέχρι το δελτίο τύπου της ΕΠΟ!