Dark Mode Light Mode

Βασίλης Λεμονίδης: «Το Καλοκαίρι η αγορά να κερδίσει ότι έχασε»

Από προχθές Δευτέρα και η αγορά της Καβάλας βρίσκεται σε μια νέα περίοδο, ελαφρώς πιο χαλαρών μέτρων. Αυτό είναι κάτι που για διάφορους λόγους δεν φάνηκε ως τώρα. Θα φανεί το προσεχές διάστημα.

Ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου κ. Βασίλης Λεμονίδης είναι συγκεκριμένος. Ενημερώνει και αισιοδοξεί.

Η συνέντευξη

 Ερ: Η Δευτέρα 5η Απριλίου ήταν λίγο διαφορετική. Με καινούρια μέτρα που αφορούν την βελτίωση στη δική μας περίπτωση. Πείτε μας τι έγινε τη Δευτέρα στην αγορά της Καβάλας;

Απ: Υπάρχουν δυο διαφορετικές διαφοροποιήσεις με τα καινούρια μέτρα. Η μια είναι ότι πλέον επιτρέπονται οι διαδημοτικές μετακινήσεις, κάτι πάρα πολύ σημαντικό, και η δεύτερη είναι ότι τα καταστήματα όλα ανεξαρτήτως το τι προϊόν μπορούν να πουλάνε και όχι μόνο ένδυση και υπόδυση μπορούνε να λειτουργούν με τη μέθοδο του click inside. Ο καταναλωτής με το κατάλληλο μήνυμα στο 13032 το οποίο θα είναι ένα μήνυμα απλό, είτε είναι τηλεφωνικό, είτε είναι μέσω των social media, επικοινωνώντας με το κατάστημα, μπορεί να πηγαίνει και επιλέγει το προϊόν το οποίο θέλει να αγοράσει, να δοκιμάσει, να μπορέσει να μπει τέλος πάντων στο εσωτερικό του καταστήματος και να υπάρχει μια πώληση η οποία θα έχει μια αξιοπρέπεια, μια σωστή οργάνωση.

Ερ: Αυτά είναι καλά νέα. Είναι δυο μέτρα τα οποία θα ωφελήσουν μακροπρόθεσμα.

Απ: Τη Δευτέρα αυτό που συνέβη είναι όπως το αποτυπώνεται στο πρωτοσέλιδο σας: «Μουδιασμένη κατάσταση».

Έτσι ακριβώς είναι και η αποτύπωση της αγοράς και η εικόνα της Δευτέρας. Από εκεί και μετά τα μέτρα αυτά σίγουρα είναι μέτρα ήπιας χαλάρωσης. Αυτό εμείς που επιζητούμε είναι να προχωρήσουμε σιγά-σιγά σε μια χαλάρωση η οποία δε θα έχει θέμα όμως σε ότι έχει να κάνει με την τήρηση των μέτρων. Εννοείται ότι εμείς όπως από την αρχή προτάσσουμε την τήρηση των μέτρων και γενικότερα όλων των υγειονομικών πρωτοκόλλων θα συνεχίσουμε με το ίδιο πείσμα, να ακολουθούμε πιστά τις οδηγίες των ειδικών λοιμωξιολόγων. Για το θέμα του εμβολιασμού είναι κάτι το οποίο πρέπει να γίνει σε ακόμη μεγαλύτερη κλίμακα ούτως ώστε όσο το δυνατό μεγαλύτερο κομμάτι του πληθυσμού να εμβολιαστεί για να μπορέσουμε να προχωρήσουμε στην Άνοιξη και το Καλοκαίρι. Μην ξεχνάμε ότι η περιοχή μας είναι μια περιοχή η οποία είναι τουριστικός προορισμός και την περίοδο τουλάχιστον Ιούνιο, Ιούλιο, Αύγουστο θα πρέπει να κερδίσουμε τουλάχιστον αυτό που χάσαμε το 2020. Είναι κάτι πολύ σημαντικό. Είναι ένα εισόδημα το οποίο χάθηκε πέρυσι, διότι ήταν αρκετά μειωμένο. Φέτος δεν πρέπει επ’ ουδενί να χαθεί. Δεν πρέπει το 2021 να έχουμε αρνητικό πρόσημο στην καλοκαιρινή περίοδο.

Ερ: Ο κόσμος είναι λίγο μπερδεμένος γιατί δεν καταλαβαίνει αυτά τα απλά πράγματα που μας είπατε. Δεν τα έχει πάρει ως μήνυμα από τα μέσα ενημέρωσης, από την κυβέρνηση, από τα κεντρικά μέσα ενημέρωσης. Που οφείλεται αυτή η σύγχυση;

Απ: Το λυπηρό είναι ότι τις δυο τελευταίες δυο φορές που έγιναν οι επίσημες ανακοινώσεις από ην πλευρά του αρμοδίου Υπουργού κ. Χαρδαλιά μας είπε να μπούμε στη σελίδα i-government για να μπορέσουμε να δούμε εκεί πέρα μέσα το τι ακριβώς ισχύει. Πράγμα που κατ`εμέ είναι λάθος. Έπρεπε να επεξηγήσει ο ίδιος το τι ακριβώς συμβαίνει. Μια σελίδα στην οποία δεν μπορούσε να μπει κανένας αφού είχε πέσει. Μια σελίδα όπου όσοι μπόρεσαν και μπήκαν δεν μπόρεσαν να καταλάβουν ακριβώς τι συμβαίνει. Τι εννοώ; Ακόμη και την τελευταία φορά που ανακοινώθηκαν τα καινούρια μέτρα, αυτά τα μέτρα ήπιας χαλάρωσης, δεν ήταν απολύτως επεξηγηματικά. Αναρωτιόμασταν το τι ακριβώς θα ισχύει. Αν θα είναι όλα τα καταστήματα click away, αν θα είναι click inside κτλ. Εγώ θέλω να πω κάτι το πολύ απλό. Όσο προχωράμε σε βάθος πανδημίας και έχουμε κλείσει ένα έτος, θα πρέπει να γίνονται όλα πιο απλουστευμένα και λίγο πιο απλά και όχι να γίνονται πιο δυσνόητα. Μετά από ένα χρόνο όλοι μας έχουμε πλέον αποκτήσει την εμπειρία για να μπορούμε να τηρούμε τα μέτρα και να μπορούμε να λέμε το τι ακριβώς θα γίνει από την πλευρά της κυβέρνησης και να είναι έστω και λίγο επεξηγηματική αλλά και να είναι κατανοητή. Το ζητούμενο πλέον είναι αυτό που ισχύει, θα πρέπει ο καταναλωτής να το γνωρίζει. Αυτός είναιτο βασικό γρανάζι της μηχανής της οικονομίας. Μέχρι τώρα ήταν πολύ μπερδεμένος, ερχόντουσαν στην πόρτα του καταστήματος και ρωτούσαν: « Μπορώ να μπω;», «Μπορώ να δοκιμάσω;», «Να στείλω μήνυμα;» κτλ. Δεν είχε γίνει η κατάλληλη ενημέρωση από εκεί που θα έπρεπε να γίνει. Εννοώ ότι είτε είναι Υπουργείο, είτε είναι ΜΜΕ εξ’ Αθηνών . Τα οποία το μόνο που κάνουν όλο αυτό τον καιρό είναι να βομβαρδίζουν με μια αβεβαιότητα και ένα φόβο. Κι ο καταναλωτής ενώ στα πάρκα και στις πλατείες κυκλοφορεί ανεξέλεγκτα -και όλοι έχουμε δει τι ακριβώς συμβαίνει- στην αγορά φοβάται να βγει. Τουλάχιστον υπάρχει μια φοβία εξ αιτίας της δεν κατεβαίνει στην αγορά. Είχαμε πει για τα 2 χιλιόμετρα και δεν το είχαμε αναλύσει, πίστευε κάποιος ο οποίος είναι από τις Κρηνίδες ή τη Λυδία ότι δεν θα μπορούσε να κατεβεί στην κεντρική αγορά και να ψωνίσει ένα προϊόν το οποίο επιθυμεί. Αυτό είναι τώρα που θα πρέπει να τονίσουμε και πρέπει να γίνει κατανοητό προς όλους. Πλέον οι διαδημοτικές μετακινήσεις επιτρέπονται. Σε ότι έχει να κάνει με την ΠΕ Καβάλας όλοι μπορούν να μετακινηθούν από Δήμο σε Δήμο με ένα μήνυμα το οποίο θα διαρκέσει 3 ώρες. Νομίζω ότι είναι ένα εύλογο χρονικό διάστημα για να μπορέσει κάποιος να κατέβει στην αγορά.

Ερ: Θα μπορούσε να πει κάποιος ότι τα χειρότερα πέρασαν και για την αγορά.

Απ: Θα πρέπει να είμαστε αισιόδοξοι. Τα χειρότερα πέρασαν όντως. Πρέπει να πιστεύουμε σε αυτό. Ότι τα χειρότερα πέρασαν. Πρέπει να ξέρουμε όλοι ότι σε μια πόλη όπως η Καβάλα -για να αναφερθούμε και στα του οίκου μας- που γνωριζόμαστε όλοι σχεδόν μεταξύ μας, νομίζω ότι υπάρχει πολύ καλή σχέση. Η οποία έχει χτιστεί όλα αυτά τα χρόνια, μεταξύ του καταναλωτή και του καταστήματος. Μπορεί δηλαδή ο καταναλωτής και να μην έχει στείλει κάποιο μήνυμα, να είναι στην αγορά, μπορεί να έρθει εκεί ακριβώς που θέλει. Σε ένα κατάστημα να αγοράσει κάτι. Εκείνη την ώρα μπορεί να σταλεί το μήνυμα, μπορεί να γίνει πώληση, μπορεί να γίνει αγορά ή τουλάχιστον μπορεί να γίνει δοκιμή του προϊόντος, πάρα πολύ απλά και εύκολα. Δε θα πρέπει να τρομάζουμε τον κόσμο, δε θα πρέπει να υπάρχει αυτή η περιρρέουσα ατμόσφαιρα, η φοβία στον καταναλωτή ούτως ώστε να κατέβει στην αγορά. Έχει τρεις ώρες να μπορέσει να γυρίσει, να δει βιτρίνες, να αγοράσει το προϊόν που θέλει, να δοκιμάσει πολύ σημαντικό, να μπορέσει να μπει μέσα να το δει το προϊόν από κοντά.

Προηγούμενο άρθρο

Πρωτοβουλία Μακάριου για την «ανάσταση» της γραμμής «Καβάλα – Πρίνος»

Επόμενο άρθρο

Αυστηρά μέτρα για τις φωτιές στις καλαμιές και στα υπολείμματα των καλλιεργειών