Ανακοίνωση εξέδωσε προς τα μέλη του η Διοίκηση του Δικηγορικού Συλλόγου Καβάλας, με ημερομηνία 10 Ιουλίου, σχετικά με την υποχρέωση εγκατάστασης και λειτουργίας σε κάθε δικηγορικό γραφείο μηχανήματος POS. Υπάρχει σύγχυση μεταξύ των δικηγόρων σε όλη την Ελλάδα, αλλά με τα δεδομένα που ισχύουν σήμερα η πρόταση του δικηγορικού συλλόγου Καβάλας είναι να εγκατασταθούν και να λειτουργήσουν τα ειδικά αυτά μηχανήματα. Από την ανακοίνωση του συλλόγου προκύπτει μάλιστα ότι υπάρχουν ήδη προσφορές από Τράπεζες, οι οποίες θα εξεταστούν από κάθε ένα δικηγόρο χωριστά.
Η ανακοίνωση που αναρτήθηκε από μέρες στην ιστοσελίδα του συλλόγου, στάλθηκε και σε κάθε δικηγορικό γραφείο χωριστά, αναφέρει τα ακόλουθα:
«Επισυνάπτονται πέντε (5) προσφορές των Τραπεζών: ALPHA BANK, ATTICA BANK, EUROBANK, ΕΤΕ και ΠΕΙΡΑΙΩΣ, σχετικά με τις παρεχόμενες από αυτές, υπηρεσίες αποδοχής συναλλαγών με κάρτες πληρωμών (POS) για τα μέλη του ΔΣΚ. Επίσης επισυνάπτεται συγκριτικός-συνοπτικός πίνακας των βασικών στοιχείων των ως άνω προσφορών. Συνιστάται όμως, η ανάγνωση της κάθε προσφοράς, καθώς και η επί τόπου, στα τραπεζικά υποκαταστήματα, επίλυση τυχόν αποριών και παροχή περαιτέρω διευκρινήσεων.
Καταληκτική ημερομηνία εγκατάστασης μηχανήματος POS είναι η 27η Ιουλίου 2017. Σημειώνεται, ότι με την από 4-7-2017 γνωμοδότηση της Αρχής Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα, κρίθηκε : α) Ομόφωνα ότι η ανωτέρω ΚΥΑ, κατά το μέρος που περιλαμβάνει και τους δικηγόρους στο πεδίο εφαρμογής της, βρίσκεται εκτός των ορίων της νομοθετικής εξουσιοδότησης του άρθρου 65 του Ν.4446/2016, διότι το άρθρο αυτό, ακόμη και μετά την τροποποίησή του με το άρθρο 74 του Ν.4472/2017, δεν έχει εφαρμογή στους δικηγόρους, οι λήπτες των υπηρεσιών των οποίων δεν είναι «καταναλωτές» που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής του Ν.4446/2016. β) Κατά πλειοψηφία, ότι πλην του ανωτέρω θέματος της υπέρβασης των ορίων της νομοθετικής εξουσιοδότησης, η υποχρέωση τοποθέτησης POS στα δικηγορικά γραφεία δεν έρχεται σε αντίθεση με τις ουσιαστικές προϋποθέσεις επεξεργασίας προσωπικών δεδομένων κατά τον Ν. 2472/1997.
Ο διφορούμενος χαρακτήρας της ως άνω γνωμοδοτήσεως, ενόψει και της προβλεπόμενης διοικητικής κύρωσης του άρθρου 4 της προμνησθείσας ΚΥΑ (επιβολή προστίμου 1.500 €), συνηγορεί, αν δεν προκύψει κάτι νεώτερο, στην τήρηση της ως άνω καταληκτικής προθεσμίας για την εγκατάσταση POS. Σημειώνεται ότι στην περίπτωση οποιασδήποτε μεταβολής θα επανέλθουμε προς ενημέρωση των συναδέλφων.