Οι βουλευτές του ΚΚΕ Γιάννης Δελής- Λεωνίδας Στολτίδης κατέθεσαν την Πέμπτη 16 Νοέμβρη νέα ερώτηση για την πεσμένη γέφυρα.
Στηριγμένη στην ολοκλήρωση της απαραίτητης μελέτης. Απευθύνουν την ερώτηση στους Υπουργούς Εσωτερικών, Υποδομών και Μεταφορών. Ζητούν να γίνει το έργο με χρήματα του κρατικού προϋπολογισμού.
Η ερώτηση αναφέρει:
«Πριν από ακριβώς 5 χρόνια κατάρρευσε η γέφυρα μπροστά στο παλιό νοσοκομείο της Καβάλας, μέσα στον αστικό ιστό και σε δρόμο υψηλής κυκλοφορίας και ευτυχώς, από καθαρή τύχη, χωρίς να θρηνήσουμε θύματα.
Παρά τις δεσμεύσεις της τότε κυβέρνησης και της σημερινής, αλλά και της περιφερειακής και δημοτικής αρχής για γρήγορη αποκατάσταση, χρειάστηκαν 5 χρόνια για να ολοκληρωθεί η χρυσοπληρωμένη από το λαό της περιοχής μελέτη.
Μάλιστα, ενώ αυτή βρίσκεται πλέον στα χέρια των αρμόδιων αρχών, είναι ορατός ο κίνδυνος να περάσουν και άλλα χρόνια και το έργο της αποκατάστασης να παραμένει στις καλένδες.
Η κατάρρευση της γέφυρας τον Νοέμβρη του 2018 ήταν το αποτέλεσμα της πολιτικής του κεντρικού και τοπικού κράτους που δεν θέτει σε προτεραιότητα την προστασία της ζωής, της υγείας και της περιουσίας του λαού, κάτι που από τότε επιβεβαιώθηκε με το χειρότερο τρόπο σε παρόμοια εγκλήματα που αφορούσαν τη συντήρηση και εκσυγχρονισμό υποδομών, δικτύων, την πυροπροστασία, την αντιπλημμυρική και αντισεισμική θωράκιση.
Ο λαός μας έχει έρθει αντιμέτωπος με την επιλεκτική ανικανότητα αυτού του κεντρικού και τοπικού κράτους να αντιμετωπίσει καιρικά και φυσικά φαινόμενα, να προλάβει τραγωδίες όπως στα Τέμπη, να αποκαταστήσει καταστροφές, την ίδια ώρα που αποδεικνύεται εξαιρετικά ικανό να προωθεί τα συμφέροντα μιας ισχνής μειοψηφίας επιχειρηματικών ομίλων, για την οποία οι μελέτες, οι αδειοδοτήσεις και όλες οι απαιτούμενες ενέργειες τρέχουν με διαδικασίες fast track.
Η κατάσταση αυτή με την πεσμένη γέφυρα μέσα στον αστικό ιστό της πόλης αποτελεί όνειδος και ελλοχεύει κινδύνους, αφού η πρόχειρη περίφραξη της κατεστραμμένης γέφυρας δεν αποκλείει την πιθανότητα πρόσβασης και ατυχήματος σε όχημα ή πεζό.
Παράλληλα παραμένει το ζήτημα της κυκλοφοριακής συμφόρησης, της επιβάρυνσης του οδοστρώματος από βαρέα οχήματα, αν και ισχύει τυπικά (αλλά όχι στην πραγματικότητα) η απαγόρευση διέλευσής τους.
Με βάση τα παραπάνω ΕΡΩΤΩΝΤΑΙ οι κ. Υπουργοί σε ποιες ενέργειες θα προβεί η κυβέρνηση, ώστε: Άμεσα να δρομολογηθούν όλες οι αναγκαίες διαδικασίες για την αποκατάσταση της γέφυρας στην Καβάλα και με χρηματοδότηση του έργου από το κρατικό προϋπολογισμό.
Να προχωρήσει σε ολοκληρωμένο σχεδιασμό για τη μελέτη στατικής επάρκειας και τις απαραίτητες συντηρήσεις στις γέφυρες όλης της περιοχής. Να προχωρήσει στη δημιουργία Εθνικού Μητρώου Γεφυρών».
Οι ίδιοι βουλευτές με ερώτηση που κατέθεσαν την Παρασκευή 17 Νοέμβρη ζητούν μέτρα για το πρόβλημα ακαρπίας της ελιάς στη Θάσο. Ρωτούν τον Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης:
«Σε ποιες κατεπείγουσες ενέργειες θα προβεί η κυβέρνηση για: Την άμεση καταγραφή των ζημιών στην ελαιοπαραγωγή από το πρόβλημα της ακαρπίας. Την αποζημίωση από τον ΕΛΓΑ των ελαιοπαραγωγών στο 100% των ζημιών που υπέστησαν.
Την αναπλήρωση του χαμένου εισοδήματος των ελαιοπαραγωγών. Να αλλάξει ο αναχρονιστικός κανονισμός του ΕΛΓΑ, ώστε να καλύπτεται το σύνολο των ζημιών στο 100%, από όλους τους φυσικούς κινδύνους και τις ασθένειες με την απαραίτητη κρατική χρηματοδότηση και την ταυτόχρονη μείωση των ασφαλιστικών
εισφορών για τους βιοπαλαιστές αγρότες. Να μειωθεί το κόστος παραγωγής λαμβάνοντας τα απαραίτητα μέτρα (αφορολόγητο πετρέλαιο, μείωση της τιμής του αγροτικού ρεύματος, κατάργηση της ρήτρας αναπροσαρμογής, επιδότηση ζωοτροφών και του κόστους στα μέσα και τα εφόδια, κατάργηση του ΦΠΑ στα μέσα και τα εφόδια και στα βασικά είδη λαϊκής κατανάλωσης και διατροφής). Να εξασφαλιστούν εγγυημένες τιμές στην ελιά και το λάδι, που να εξασφαλίζουν εισόδημα επιβίωσης στον αγρότη και προσιτές τιμές στη λαϊκή κατανάλωση.