Dark Mode Light Mode

Υπάρχει προοπτική για τον τουρισμό κρουαζιέρας

Το πρωί της Δευτέρας 12ης Ιουνίου θα καταπλεύσει στο λιμάνι της Καβάλας το πρώτο κρουαζιερόπλοιο του 2017 προερχόμενο από την Τουρκία και ειδικότερα από το λιμάνι της Κωνσταντινούπολης. Φέτος, όπως πολλές φορές έχουμε σημειώσει, τα κρουαζιερόπλοια το λιμάνι της Καβάλας θα είναι λίγα το δε καλοκαίρι μόνο δύο. Το πρώτο θα καταπλεύσει τη Δευτέρα 12 Ιουνίου και το δεύτερο την προσεχή Κυριακή 18 Ιουνίου.

Κι όμως οι τοπικοί παράγοντες ελπίζουν ότι η φετινή περιορισμένη άφιξη κρουαζιερόπλοιων θα είναι μόνο μια παρένθεση.  Χθες και η Αναστασία Ιωσηφίδου που παρακολουθεί το θέμα ως πρόεδρος της ΔΗΜΩΦΕΛΕΙΑ αλλά και ο Χρήστος Ηλιάδης πρόεδρος του Οργανισμού Λιμένος Καβάλας υποστήριξαν ότι το λιμάνι της Καβάλας έχει την προοπτική να αναπτύξει περαιτέρω τον τουρισμό κρουαζιέρας.

Σχετικές δηλώσεις έγιναν στους δημοσιογράφους κυρίως από το Χρήστο Ηλιάδη στο περιθώριο της συνέντευξης τύπου για το αεροπορικό σόου. Εντωμεταξύ, ιστοσελίδες οι οποίες μάλιστα δημοσιεύουν συχνά αναλύσεις περί ναυτιλιακών θεμάτων, μνημονεύουν το λιμάνι της Καβάλας ως ένα λιμένα με προοπτική στον τουρισμό κρουαζιέρας. Ως ένα λιμάνι που μπορεί να αναπτυχθεί τουριστικά ακόμη κι αν ιδιωτικοποιηθεί η λειτουργία των πλωτών εξεδρών.

Το σχετικό απόσπασμα από την ιστοσελίδα World Energy News αναφέρει τα ακόλουθα: Η επόμενη ημέρα για τα περιφερειακά λιμάνια συνδέεται με την αξιοποίηση μέσω συμβάσεων παραχώρησης για το σύνολο ή μέρους των δραστηριοτήτων τους, καθώς όπως είναι γνωστό είναι υπό τον έλεγχο του ΤΑΙΠΕΔ. Για τον λόγο οι διοικήσεις ελέγχονται από τα πρώτα τεστ αξιολόγησης, ώστε να διαπιστωθεί κατά πόσον είναι έτοιμα να προσελκύσουν τα ανάλογα επενδυτικά κεφάλαια.Χωρίς αυτά το μέλλον των λιμανιών αυτών είναι από περιορισμένο ως ανύπαρκτο.Και αυτό μετά την απόφαση προκήρυξης για πώληση του πλειοψηφικού πακέτου του Λιμένα της Αλεξανδρούπολης, όπου ήδη γίνεται μεταφόρτωση προιόντων των διαμεταφορικών κολοσσών Kuhne Nagel και της Cosco.Ο ευρωπαικός διάδρομος σύνδεσης Μπουργκάς – Αλεξανδρούπολης με την χρήση σιδηροδρόμου αποτελεί ένα ακόμα πλεονέκτημα, όπως και η ανάπτυξη του πλωτού σταθμού LNG.Από τα υπόλοιπα περιφερειακά λιμάνια επιχειρηματικές προοπτικές έχουν δημιουργηθεί για τα λιμάνια της Ηγουμενίτσας, του Λαυρίου και της Ελευσίνας, ενώ έδαφος χάνουν τα λιμάνια του Ηρακλείου, του Βόλου και της Πάτρας.
Στα λιμάνια της Κέρκυρας, του Λαυρίου και της Καβάλας, εξετάζεται επίσης η παραχώρηση δραστηριότητας που συνδέεται με τα τουριστικά σκάφη, δηλαδή της μαρίνας.
H Καβάλα επίσης αποτελεί ένα ισχυρό project για την κρουαζιέρα.
Για τα  λιμάνια της Αττικής (Ελευσίνα, Ραφήνα, Λαύριο) υπάρχει η προοπτική, πως η συνεχής ανάπτυξη του Πειραιά θα οδηγήσει σε πλήρη κάλυψη τον ΟΛΠ, με αποτέλεσμα αναγκαστικά να στραφούν δραστηριότητες προς Λαύριο και Ελευσίνα, αλλά και προς τη Ραφήνα.
Μύκονος και  Κατάκωλο επίσης που διαθέτουν εξαιρετικές προοπτικές για την πιο συγκροτημένη ανάπτυξη ανήκουν στο Λιμενικό Ταμείο, που βρίσκεται υπό τον έλεγχο της Τοπικής Αυτοδίοικησης και δεν είναι οργανισ
Για τα εννέα λιμάνια που λειτουργούν με τη μορφή της Ανώνυμης Εταιρείας, οι θεσμοί δέχονται εισηγήσεις σύμφωνα με τις οποίες είναι προτιμότερη η παραχώρηση δραστηριοτήτων.
Επειδή τα λιμάνια θα χρειαστούν σημαντικά επενδυτικά κεφάλαια για να επιβιώσουν έχει σημασία να ανταποκριθούν στις προυποθέσεις που θα τεθούν για να ευρεθούν οι επενδυτές
Το χρονοδιάγραμμα το οποίο εξετάζεται, συνδέεται με την ελκυστικότητα του κάθε λιμανιού.
Ετσι, στην πρώτη θέση βρίσκεται το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης, που τσεκαρίστηκε να βγαίνει προς πώληση πλειοψηφικού πακέτου. Ακολουθεί αυτό της Ηγουμενίτσας, όπου οι προοπτικές είναι θετικές, καθώς έχουν προετοιμαστεί σχετικά business plans σε σχέση με αξιοποίηση με μαρίνες. Τρίτο βρίσκεται το Ηράκλειο, όπου η σημερινή δίοικηση έχει δημιουργήσει δυσαρέσκεια στο υπουργείο και η όποια βελτίωση αποτελεσμάτων αποδίδεται στην προηγούμενη δίοικηση Μπρά. Ακολουθεί το λιμάνι της Ελευσίνας και στην πέμπτη θέση βρίσκεται το Λαύριο.Σημειώνεται πως τα κέρδη των δέκα περιφερειακών λιμανιών που λειτουργούν με τη μορφή της Ανώνυμης Εταιρείας αυξήθηκαν κατά 20% το 2015 και 40% το 2014, ενώ στο εννεάμηνο του 2016 καταγράφουν και πάλι θετικό πρόσημο σε επίπεδο λειτουργικής κερδοφορίας.
www.worldenergynews.gr

Προηγούμενο άρθρο

Έρχεται το φέρι «Νικητής»; Από αύριο εκτελεί τρία δρομολόγια την ημέρα στη γραμμή του Πρίνου

Επόμενο άρθρο

Άγονος διαγωνισμός για περίπτερο