Dark Mode Light Mode

Υπέροχη συναυλία με αρχαιολογικά παρατράγουδα

Φανταστική ήταν η ατμόσφαιρα που δημιουργήθηκε το Σαββατόβραδο στην Ανακτορούπολη της Νέας Περάμου όπου πραγματοποιήθηκε η συναυλία του Γιάννη Κότσιρα και του Λαυρέντη Μαχαιρίτσα. Το αναστηλωμένο μνημείο, η αυξημένη προσέλευση του κόσμου, το φεγγάρι, το δροσερό αεράκι και φυσικά το πλούσιο μουσικό πρόγραμμα των δύο καλλιτεχνών ήταν τα συν της βραδιάς. Η αχαρακτήριστα δύσκαμπτη συμπεριφορά των υπευθύνων της αρχαιολογικής υπηρεσίας ήταν το μοναδικό της μείον.

Ο Γιάννης και Λευρέντης βγήκαν στη σκηνή στις 9:45 και ψυχαγώγησαν το κοινό σχεδόν μέχρι τις 24:30. Πότε σα ντουέτο και πότε σόλο, πότε τραγουδώντας τις δικές τους καλύτερες επιτυχίες και πότε ερμηνεύοντας «δανεικά» τραγούδια που είχαν ζητηθεί μέσω «δημοψηφίσματος» από τον κόσμο, κάλυψαν πολλαπλά μουσικά είδη. Τόσο η μεταξύ τους επικοινωνία, όσο και η επικοινωνία τους με τον κόσμο κράτησε αμείωτο το ενδιαφέρον.

Αστειεύθηκαν, αφηγήθηκαν, οργάνωσαν τους πιτσιρικάδες και ξεσήκωσαν όσους βρέθηκαν στα Κάστρα επιλέγοντας μια πολύ καλή συναυλία προκειμένου να περάσουν όμορφα το βράδυ τους. Στο πρόγραμμά τους ενέταξαν μεταξύ άλλων διαχρονικές επιτυχίες των αδελφών Κατσιμίχα, του αείμνηστου Σάκη Μπουλά, του αλησμόνητου Δημήτρη Μητροπάνου, του Διονύση Σαββόπουλου, του Δημήτρη Ζερβουδάκη, ακόμη και του Γιάννη Καλατζή αλλά και του αξέχαστου Στράτου Διονυσίου.

Λίγο νωρίτερα, ο δήμαρχος Παγγαίου Φίλιππος Αναστασιάδης καλωσόρισε το κοινό στα Κάστρα που άνοιξαν ύστερα από χρόνια και τις αναστηλωτικές εργασίες που μεσολάβησαν, ευχαρίστησε τους συνεργάτες του για την οργάνωση, ευχαρίστησε τους καλλιτέχνες για την παρουσία τους κυρίως όμως προανήγγειλε τη θεσμοθέτηση Φεστιβάλ Ανακτορούπολης. Αυτή θα είναι μια θαυμάσια πρωτοβουλία, εάν ευοδωθεί, αφού τα Κάστρα είναι μια μαγευτική τοποθεσία και με εξαίρετη θέα στον κόλπο του Βρασίδα.

 

ΤΟ ΚΟΙΝΟ ΔΕΝ ΗΤΑΝ ΑΝΟΗΤΟ, ΟΥΤΕ ΡΙΨΟΚΙΝΔΥΝΟ!

Η βραδιά θα ήταν πραγματικά αλησμόνητη σε όλους, εάν δεν προκαλούνταν προβλήματα, ακόμη κι εντάσεις με την κλήση της αστυνομίας, από τους υπεύθυνους της αρχαιολογικής υπηρεσίας. Απόλυτα κατανοητή η ανησυχία της προϊσταμένης εφορείας αρχαιοτήτων Σταυρούλας Δαδάκη για την ασφάλεια του κοινού, κάποιες αντιδράσεις όμως όπως η κλήση αστυνομικού οργάνου μάλλον δε συνέβαλαν στην ηρεμία της ατμόσφαιρας.

Εκ των προτέρων ήταν γνωστό πως η προσέλευση του κόσμου στη συναυλία θα ήταν μαζική, λόγω της δημοφιλίας των δύο καλλιτεχνών. Όσες πλαστικές καρέκλες κι αν διέθετε ο δήμος δύσκολα θα μπορούσαν να επαρκέσουν για τους πάντες. Θα έλεγε κανείς ότι μόνο το 1/3 κατάφερε να εξασφαλίσει καρέκλες ενώ πολλοί θεατές προσπαθούσαν απεγνωσμένα να βρουν κάποιο βολικό σημείο ώστε και τη σκηνή να βλέπουν από μακριά αλλά και τη μουσική να απολαμβάνουν. Αυτό σήμαινε ότι ορισμένοι προσπάθησαν να βολευτούν σε επικίνδυνα, κατά την άποψη της αρχαιολογίας, σημεία. Κάπως έτσι ανέκυψε η παρέμβαση των υπευθύνων της υπηρεσίας, που ναι μεν από κάποιους έγινε εύκολα αποδεκτή, ωστόσο προκάλεσε την οργή κάποιων άλλων.

Απόλυτα σεβαστή η αγωνία της αρχαιολογίας για την ασφάλεια του μνημείου και την ασφάλεια του κοινού. Όταν όμως εγκρίνεται η παραχώρηση ενός τέτοιου μεγάλου σε έκταση και σημαντικότητα χώρου για μια συναυλία με προεξοφλούμενη επιτυχία, αυτό σημαίνει πως έχουν προβλεφθεί οι επιμέρους λεπτομέρειες. Σε διαφορετική περίπτωση και εάν δεν πληρούνται όλες οι προϋποθέσεις, μάλλον ο χώρος δε θα πρέπει να ανοίγει για πολυπληθές κοινό. Σε τελική ανάλυση, τα αρχαιολογικά μνημεία αυτής της χώρας είναι η κληρονομιά των προγόνων μας και η περιουσία που θα κληροδοτήσουμε στα παιδιά μας και σε καμία περίπτωση δεν ανήκουν σε κάποια δημόσια υπηρεσία.

Εξάλλου, το κοινό της συγκεκριμένης συναυλίας ήταν ανάλογης ποιότητας με τους καλλιτέχνες. Ήσυχο, προσεκτικό και μετρημένο στις αντιδράσεις του. Προφανώς κανένας δεν προσήλθε στο μνημείο είτε με σκοπό να το καταστρέψει, είτε με σκοπό να ρισκάρει τη σωματική του ακεραιότητα πέφτοντας από το τείχος στο κενό. Οι υπηρεσιακές αντιδράσεις επομένως θα έπρεπε να είναι ηπιότερες έναντι οικογενειαρχών αλλά και ώριμων ανθρώπων που θέλησαν απλά να απολαύσουν την ατμοσφαιρικότητα του χώρου και την υπέροχη μουσική του Γιάννη και του Λαυρέντη.

 

ΒΟΥΛΑ ΘΑΣΙΤΟΥ ΔΕΛΗΓΙΑΝΝΗ

=====================================================================

 

 

 

 

 

Προηγούμενο άρθρο

Γεμάτη Serie A και τέλος Ολυμπιακών - Τίτλοι τέλους στο Ρίο.

Επόμενο άρθρο

Συνάντηση συμμαθητών μετά απο 45 χρόνια