Υψηλότερες τιμές ικανοποίησης στην τοποθεσία, την εξυπηρέτηση και το φαγητό-ποτό
Ιδιαίτερα υψηλή είναι η ικανοποίηση των πελατών στις ξενοδοχειακές μονάδες της ΠΑΜΘ και το 2024, παρόλο που απομένουν πολλά να γίνουν σε επιμέρους τομείς. Αυτό φαίνεται από τη νέα μελέτη του ΙΝΣΕΤΕ με τίτλο: «Αξιολόγηση Ικανοποίησης Πελατών Ξενοδοχείων στην Ελλάδα και σε Ανταγωνίστριες Χώρες» στην οποία παρουσιάζεται η ικανοποίηση πελατών σε ελληνικά ξενοδοχεία σε σύγκριση με ανταγωνίστριες χώρες (Τουρκία, Ιταλία, Γαλλία, Ισπανία και Κύπρος) κατά τη θερινή σεζόν του 2024, αλλά και κατά περιοχή της χώρας.
Η ανάλυση περιλαμβάνει την πορεία του Δείκτη GRI, ποιοτικούς δείκτες, αναφορές πελατών και εξέταση σχολίων ανά περιοχή, είδος προορισμού και κατηγορία αστεριών. Τα στοιχεία προέρχονται από την Shiji Review Pro, εταιρεία που εξειδικεύεται στη διαδικτυακή φήμη ξενοδοχείων.
Κατάταξη Ελλάδας έναντι των ανταγωνιστών
Η Ελλάδα διατηρεί σταθερά υψηλή κατάταξη, κατακτώντας την πρώτη θέση στους περισσότερους μήνες της υπό εξέτασης περιόδου (Απρίλιος-Οκτώβριος 2024) και ακολουθούν Κύπρος, Ισπανία και Ιταλία.
Η εναλλαγή μεταξύ των τριών αυτών αγορών είναι έντονη κατά τη διάρκεια της καλοκαιρινής σεζόν. Στις τελευταίες θέσεις βρίσκονται η Γαλλία και η Τουρκία. Ειδικότερα, η χώρα μας με 87% διατήρησε την πρώτη θέση στον γενικό δείκτη ικανοποίησης (GRI) κατά την καλοκαιρινή περίοδο του 2024 (Απρίλιος-Οκτώβριος), σημειώνοντας βελτίωση έναντι του 86% το 2023 και ξεπερνώντας την Κύπρο (86%) και την Ιταλία/Ισπανία (85%).
Ανάλυση διαστάσεων ξενοδοχειακής εμπειρίας
Οι υψηλές επιδόσεις στις κατηγορίες εξυπηρέτησης (90%) και καθαριότητας (92%) αποτελούν βασικά στοιχεία αυτής της διάκρισης. Ωστόσο, η χώρα είναι χαμηλότερα στις κατηγορίες δωματίου (86%) και σχέσης ποιότητας- τιμής (87%) συγκριτικά με την Τουρκία, που κατέχει ηγετική θέση σε αυτές τις κατηγορίες.
Η θετική εμπειρία των επισκεπτών αποτυπώνεται σε συγκεκριμένες κατηγορίες, με κυρίαρχες τις εξής: Φαγητό-Ποτό: Η πλειονότητα των αναφορών αφορά το «πρωινό». Εγκαταστάσεις και Προσωπικό: Αναγνωρίζονται ως στοιχεία που ενισχύουν τη συνολική εμπειρία.
Καθαριότητα: Παρά τις θετικές αναφορές, ορισμένα σχόλια έθεσαν ζητήματα υγιεινής. Στις αρνητικές αναφορές, οι κύριες αιτίες δυσαρέσκειας περιλαμβάνουν την ποιότητα των ποτών, τεχνικά ζητήματα όπως ο κλιματισμός, αλλά σε ορισμένες περιπτώσεις και την καθαριότητα. Επιπλέον, αναδείχθηκαν προκλήσεις στη διαχείριση των εγκαταστάσεων, στην εξυπηρέτηση και στη διαχείριση υποδομών, δημόσιων και ιδιωτικών, σε περιόδους αιχμής.
Στο μέσο όρο η ΠΑΜΘ
Όσο αφορά την Περιφέρειά μας, ο γενικός δείκτης ικανοποίησης βρίσκεται λίγο κάτω από το μέσο όρο της χώρας, φτάνοντας στο 86%, με μικρές διαφοροποιήσεις ανά μήνα (βρίσκεται στο 85% τους μήνες αιχμής, Αύγουστο και Σεπτέμβριο).
Η υψηλότερη θέση ικανοποίησης για την ηπειρωτική Ελλάδα καταγράφεται στην Δυτική Μακεδονία και στην Ήπειρο με 90% αντίστοιχα. Ακολουθούν η Θεσσαλία και η Πελοπόννησος με 88% και η Κεντρική Μακεδονία που αξιολογείται με 87%. Η Στερεά Ελλάδα και η Ανατολική Μακεδονία και Θράκη αξιολογούνται με 86% ενώ στις τελευταίες θέσεις βρίσκονται η Αττική με 84% και η Δυτική Ελλάδα με 83%.
Πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα στην ΠΑΜΘ
Στους επιμέρους δείκτες ποιότητας, η Περιφέρεια δεν υστερεί σημαντικά σε κάποιο τομέα, παρόλο που έχει πολύ χαμηλότερη βαθμολογία από τις υπόλοιπες στον τομέα της καθαριότητας(85%), ενώ βρίσκεται σχετικά χαμηλά στις κατηγορίες σχέσης ποιότητας-τιμής και δωματίου.
Παρόλα αυτά έχει υψηλά σκορ (άνω του 90%) στους τομείς της εξυπηρέτησης, του φαγητού-ποτού και ιδιαίτερα στην τοποθεσία (φτάνει το 96%). Αναλυτικότερα, την περίοδο Απριλίου-Οκτωβρίου 2024, στην κατηγορία σχέση ποιότητας-τιμής, την πρώτη θέση κατέχει η Δυτική Μακεδονία και η Θεσσαλία με 91% αντίστοιχα.
Ακολουθεί η Δυτική Ελλάδα με 90% ενώ η Πελοπόννησος σημειώνει 88%. Η Ανατολική Μακεδονία και Θράκη, η Ήπειρος και η Στερεά Ελλάδα αξιολογούνται με 87%, η Κεντρική Μακεδονία 86% ενώ η Αττική κατατάσσεται τελευταία με 82%.
Στην κατηγορία δωματίου, την κορυφή κατέχει η Ήπειρος με 93%, ακολουθούμενη από τη Θεσσαλία με 90%. Η Δυτική Ελλάδα σημειώνει 89%, ενώ η Κεντρική Μακεδονία και η Πελοπόννησος βρίσκονται στο 87%.
Η Ανατολική Μακεδονία και Θράκη αξιολογούνται με 86%, η Στερεά Ελλάδα 84% ενώ η Αττική βρίσκεται τελευταία με 82%. Στο κριτήριο εξυπηρέτησης, την πρώτη θέση κατέχει η Δυτική Ελλάδα με 96% και ακολουθούν η Δυτική Μακεδονία, η Ήπειρος και η Θεσσαλία με 95%.
Η Πελοπόννησος σημειώνει 92%, η Ανατολική Μακεδονία και Θράκη και η Στερεά Ελλάδα 91% ενώ η Αττική κατατάσσεται τελευταία με 86%. Στην κατηγορία καθαριότητας, την υψηλότερη βαθμολογία έχει η Θεσσαλία με 96% και ακολουθούν η Ήπειρος, η Πελοπόννησος και η Δυτική Ελλάδα με 92% αντίστοιχα.
Η Κεντρική Μακεδονία και η Στερεά Ελλάδα αξιολογούνται με 91% και η Αττική με 90%. Στην τελευταία θέση βρίσκεται η Ανατολική Μακεδονία και Θράκη με 85%. Στο κριτήριο τοποθεσίας, την κορυφή κατέχει η Θεσσαλία με 98%, ακολουθούμενη από την Ανατολική Μακεδονία και Θράκη με 96% και την Ήπειρο με 95%.
Η Πελοπόννησος και η Στερεά Ελλάδα σημειώνουν 92%, η Αττική και η Δυτική Ελλάδα βρίσκονται στο 91% αντίστοιχα και η Δυτική Μακεδονία στο 88%. Στην τελευταία θέση βρίσκεται η Κεντρική Μακεδονία με 87%.
Στην κατηγορία φαγητού-ποτού, η Δυτική Ελλάδα κατέχει την υψηλότερη θέση με 92% ενώ ακολουθούν η Ανατολική Μακεδονία και Θράκη με 91% και η Πελοπόννησος, η Αττική και η Κεντρική Μακεδονία με 88% αντίστοιχα.
Πηγή: www.paratiritis-news.gr